Typeform tanca una de les rondes d’inversió més grans de l’any

Typeform, una start-up de Barcelona, va comunicar ahir que ha aixecat 15 milions de dòlars (13,3 milions d’euros) en el seu tercer any de vida. Es tracta d’una de les rondes de finançament més grans de l’any a l’estat espanyol i una de les que capta més capital d’un sol cop en la primera fase de creixement de l’empresa, la que s’anomena fase A, només darrere de grans companyies com Wallapop, Kantox o JobTalent. Però al marge d’aquest volum de diners captat, crida l’atenció el perfil dels inversors que s’hi han interessat. En les tres rondes de finançament, han aixecat un total de 15 milions d’euros. Però tal com explica a l’ARA un dels fundadors, l’enginyer de telecomunicacions Robert Muñoz, cap dels inversors és català, ni tampoc espanyol.

Els primers interessats a posar diners en aquest projecte van ser fons de Londres, Alemanya i Polònia. En aquesta tercera ronda, però, destaca el fons Index Ventures, una companyia de capital risc amb seus a Londres i San Francisco que ja ha invertit en altres tecnològiques d’èxit com BlaBlaCar, Dropbox, ASOS o SoundCloud. A més, també hi han invertit alguns dels business angels internacionals més coneguts, com el CEO de Squarespace o els responsables de creixement i enginyeria de Facebook. Segons Muñoz, sempre s’han dirigit a un mercat molt internacional, però quan van trucar a les portes d’inversors d’àmbit estatal “no s’hi van mostrar gaire interessats”.

Directes a San Francisco

Typeform va néixer a Barcelona a finals del 2012 i permet als seus usuaris crear formularis en línia personalitzats amb un disseny interactiu. La companyia no vol revelar la seva facturació, però Muñoz aclareix que creix a un ritme del 20% mensual. A més, tenen clients com Airbnb, Uber, The New York Times, Nike o Adobe.

L’objectiu, després d’aquesta tercera ronda, és obrir oficines a San Francisco en els pròxims cinc mesos i continuar desenvolupant el producte de cara a convertir-se en els líders i referents del sector i “revolucionar la manera com les empreses es relacionen amb els seus clients”, explica Muñoz. A més llarg termini, no es tanquen les portes a futures captacions d’inversors per continuar ampliant la seva presència internacional.

Més continguts de