Ulabox competirà amb Glovo fent entregues en mitja hora

L’anomenada 'última milla' –els últims quilòmetres que separen un producte comprat online del seu comprador– està cada vegada més disputada

L’anomenada última milla -els últims quilòmetres que separen un producte comprat online del seu comprador- està cada vegada més disputada. El supermercat online català Ulabox ha doblat la seva aposta i des d’aquest estiu assaja el sistema Ulabox Flash, que li permet fer entregues a domicili en menys d’una hora. A la pràctica, les comandes arriben en una mitjana de 30 minuts. “Feia prop de dos anys que havíem pres aquesta decisió, però no en vèiem la urgència i hem prioritzat abans fer altres passos”, explica a l’ARA Jaume Gomà, el conseller delegat i fundador d’Ulabox.

Amb aquesta decisió, la start-up competirà frec a frec amb una altra companyia barcelonina. Des de l’any passat l’aplicació de missatgeria Glovo també compta amb el seu propi supermercat online, amb el qual els usuaris poden rebre una compra en mitja hora. Ara Ulabox ha canviat la logística per adaptar-se als nous terminis d’entrega. Com detalla Gomà, a banda dels dos magatzems que ja tenia l’empresa a Mercabarna i el Prat, ara n’ha obert un de nou a Barcelona ciutat per gestionar Ulabox Flash.

Aquest centre arrenca amb una oferta d’unes 4.000 referències, que la companyia preveu ampliar aviat. A diferència del model clàssic, que es reparteix amb furgonetes, per a les entregues ràpides la distribució es fa amb motoristes, si bé l’empresa vol introduir també bicicletes. “És un model urbà per acostar-nos al client”, diu Gomà. De fet, Ulabox també ha posat en marxa una prova pilot per afegir-hi els productes frescos que distribueix des de les parades del Mercat del Ninot. El conseller delegat de l’empresa assegura que està en converses amb altres mercats catalans perquè s’incorporin a la plataforma.

Fent camí cap a la rendibilitat

Tot i les novetats, la rendibilitat encara és l’assignatura pendent per a Ulabox. L’any passat la start-up va registrar per vuitè any consecutiu pèrdues (4 milions, en concret) malgrat que la facturació va augmentar gairebé un 9% fins als 10,6 milions d’euros. Sobre els comptes actuals, Gomà assegura que les vendes creixen “a doble dígit” i que l’empresa té capacitat per finançar-se amb els seus socis actuals. “La situació és estable i controlada”, insisteix el fundador.

Més continguts de