Ultimàtum dels taxistes al Govern i a l’AMB per frenar els VTC

Demanen una cimera abans del 13 de gener per evitar mobilitzacions

Els taxistes barcelonins han posat data: donen fins al 13 de gener al Govern i a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) perquè convoquin una reunió per tractar dels incompliments dels vehicles de lloguer amb conductor (VTC) i arribar a solucions. En cas contrari, convocaran mobilitzacions de cara al Mobile World Congress (MWC), que se celebrarà del 24 al 27 de febrer.

Així ho ha explicat aquest divendres el portaveu d’Élite Taxi Barcelona, Tito Álvarez, en roda de premsa després de decidir-ho en assemblea entre diferents associacions i radioemissores de taxistes de l’àrea metropolitana.

El sector demana que les diferents administracions es posin en contacte amb ells per fixar una reunió, en què també volen que hi siguin presents Aena (l’empresa que gestiona l’aeroport), els Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Urbana i les policies locals dels 36 municipis de l’AMB.

Álvarez, acompanyat pel secretari del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC), Jaime Sau, ha defensat crear un “gabinet de crisi” davant la proliferació dels VTC a l'àrea metropolitana i l'aeroport de Barcelona i la falta de control per part de les autoritats a empreses com Cabify. “Ens hem cansat”, ha remarcat Álvarez, que ha assegurat que les normes aprovades l’any passat per la Generalitat i l’AMB per regular l’activitat de taxis i vehicles VTC no s’estan complint. “Lògicament, si no ens fan cas, el Mobile és aquí, a la cantonada”, ha dit Álvarez sobre les possibles mobilitzacions, sense descartar una vaga.

Falta d’inspectors

El líder sindical ha criticat que l’aeroport de Barcelona és un “niu de pirates i intrusisme” per la presència dels VTC sense control, i ha alertat que es posa en perill la seguretat dels viatgers. També ha assegurat que la Guàrdia Urbana, els Mossos d’Esquadra i les policies locals “no tenen les eines necessàries” per poder fer la seva feina, i ha advertit el baix nombre d’inspectors de l’AMB per controlar l’activitat d’aquests vehicles.

Els taxistes volen exigir davant les autoritats que els VTC portin de manera visible el preu a l'interior i estiguin identificats per poder controlar quins són els seus dies de descans, ja que si no les autoritats no els poden sancionar perquè no saben quan han de fer pauses.