EMPRESA
Economia 09/03/2012

La Unió Europea rebutja registrar la marca cantàbrica de licor Hijoputa

El Tribunal General considera que és un terme "ofensiu" i desestima el recurs presentat pel representant de l'empresa, Federico Cortés del Valle

Efe
1 min

Brussel·lesEl Tribunal General de la Unió Europea ha rebutjat avui el registre comunitari de la marca de licors cantàbrica '¡Que buenu ye! Hijoputa', ja que ha considerat que aquest nom és "contrari a les bones costums" i pot ser "ofensiu" per als consumidors de parla hispana.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons la sentència, el consumidor mitjà i representatiu "d'una moralitat pública allunyada dels extrems" percebrà l'expressió 'Hijoputa' "com una expressió greument ofensiva i de moralitat reprotxable". Per contra, el representant de l'empresa de licors, Federico Cortés del Valle, ha assegurat que el públic objectiu del seu orujo no percebrà l'expressió de manera pejorativa, sinó com "un terme jocós".

El Tribunal General de la UE reconeix que en circumstàncies específiques la marca es podria percebre "amb una connotació jocosa", però a causa de la representació escrita, "sense to ni gestualitat", considera l'expressió inadequada.

L'Oficina de Marques Comunitàries (OAMI) va denegar l'any 2009 el registre de la marca a nivell europeu. Per aquest motiu, Federico Cortés del Valle va presentar un recurs al Tribunal Europeu. A banda de desestimar el recurs, el tribunal l'ha condemnat a pagar les despeses judicials.

stats