Wallapop i Letgo es fusionen als EUA

Les plataformes de compravenda d'objectes de segona mà a través del mòbil seguiran competint per separat a la resta del món

Wallapop i Letgo segellen la seva fusió als EUA per aspirar a un dels grans referents de la compravenda de productes de segona mà al mercat nord-americà. Les dues empreses, amb seu a Barcelona, han decidit unir forces en una nova empresa de la qual  Letgo tindrà majoria a l'accionariat.

Segons han informat totes dues empreses, la fusió és estrictament als EUA, on l'aliança actuarà sota la marca Letgo, i no afecta la resta de països, on seguiran operant com a companyies independents (i competidores). 

L'aliança agafarà embranzida amb una injecció de 100 milions de dòlars de capital addicional que aportaran els accionistes de Wallapop i Letgo. Els recursos serviran per seguir amb l'expansió nord-americana que fins ara feien per separat.

Wallapop va néixer a Barcelona el 2013 de la mà de quatre emprenedors ( Agustín Gómez, David Muñoz, Gerard Olivé i Miguel Vicente) i que va emergir de la incubadora Antai Builder. Compta amb 24 milions d'usuaris i un inventari de més de 52 milions de productes.

El negoci d'aquestes plataformes està en expansió: 'Malalts de Wallapop' 

Letgo és encara més jove, fundada el 2014 per  Alec Oxenford i Jordi Castelló, i poc després va incorporar Enrique Linares com a conseller delegat fundador. L'apli ja té milions d'usuaris a l'Índia, el Brasil i a  mercats internacionals.