La Generalitat critica la privatització d'Aena

El conseller Vila afirma que la privatització no permetrà crear una xarxa aeroportuària realment competitiva, com reclama Catalunya

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, considera que la privatització del 49% del capital d'Aena Aeroports "sense cap mena de dubte no resol el desafiament que tenim sobre la taula de disposar d'una xarxa aeroportuària realment competitiva que pugui entrar en dinàmica de competència entre els diversos aeroports i que faci possible que la liberalització no es tradueixi en privatització sinó en millor servei".

Per Vila, "el ministeri actua perseguint objectius que tenen a veure amb alliberar-se del gran endeutament que té Aena" però "res a veure entre els objectius que són necessaris per millorar l'eficiència de la gestió dels aeroports i l'acord subscrit avui a Madrid", ha sentenciat.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha manifestat que l'acord d'aquest divendres del consell de ministres per privatitzar el 49% del capital d'Aena Aeroports no dóna resposta a les demandes que porta fent el Govern des de fa temps i que passen per "tenir una xarxa aeroportuària liberalitzada amb dinàmica de competència on cada aeroport ha de poder fer la seva pròpia estratègia i l'ha de poder fer també d'acord amb el seu territori i els seus interessos empresarials i de la seva ciutadania".

Segons el conseller, el ministeri de Foment "actua perseguint objectius, que comprenen, que tenen a veure amb alliberar-se del gran endeutament que té Aena però que no aborden el que des de Catalunya sempre hem dit".