Economia 30/09/2019

La cadena de moda dels EUA Forever 21 es declara en bancarrota

La firma de roba 'low cost' és l'última víctima de l'arribada del comerç electrònic al sector

Ara
2 min
Una botiga de la cadena de moda Forever 21 a Nova York.

BarcelonaLa cadena de moda nord-americana Forever 21 va anunciar ahir diumenge que ha entrat en bancarrota a nivell global. L'empresa de roba 'low cost' se suma així a una llarga llista de grans negocis de la distribució als Estats Units que no han sobreviscut a la nova era del comerç electrònic. Segons el document que va presentar la companyia a la cort encarregada de les bancarroters a l'estat de Delaware, el seu volum d'actius i passius oscil·la entre els 1.000 i els 10.000 milions de dòlars.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Hem demanat l'aprovació per tancar fins a 178 botigues arreu dels EUA. Les decisions per tancar les botigues encara estan en marxa, a l'espera de les converses amb els propietaris", ha explicat Forever 21 en un comunicat. Tot i així, el grup assegura que intentarà mantenir les seves operacions a l'Amèrica Llatina i abandonar principalment mercats a Àsia i Europa.

Fundada el 1984, la cadena de moda ràpida comptava amb 815 botigues repartides en 57 països. De fet, el 2014 ja va tancar la seva única botiga a Espanya ubicada al centre comercial La Maquinista a Barcelona. La setmana passada va anunciar que cessaria la seva activitat al Japó i tancaria els seus 14 locals. A més, la seva filial canadenca també va presentar la fallida.

Forever 21 considera que aquesta reestructuració li permetrà centrar-se en la part rendible dels seus establiments i tancar algunes ubicacions que no li funcionen. La cadena assegura que recentment va rebre 275 milions de dòlars en finançament dels seus creditors actuals i 75 milions de nous inversors.

Des de principis del 2017, més de 20 minoristes nord-americans com Sears o Toys 'R' Us s'han declarat en bancarrota, ja que cada vegada és més habitual que els clients comprin a través d'internet i evitin els grans centres comercials.

stats