Economia 21/09/2016

Les quatre capitals de província de Catalunya entre les ciutats amb el taxi més car de l'Estat

Tarragona és el nucli urbà amb el servei més elevat d'Espanya i Barcelona el catorzè

Júlia Manresa
2 min
Un vianant caminant al costat de la parada de taxis de la plaça Catalunya, a Barcelona.

BarcelonaAgafar un taxi a Tarragona és quatre vegades més car que a Castelló, segons el rànquing de 52 ciutats elaborat per l'associació de consumidors Facua amb les tarifes actualitzades d'aquest estiu. De fet, tant la capital del tarragonès com San Sebastià ja fa cinc anys que són les més cares d'Espanya a l'hora d'oferir aquest servei. En el cas català, destaca que les quatre capitals de província es troben entre les primeres 15 ciutats més cares de l'Estat. Girona ocupa la sisena posició, Lleida la setena i Barcelona la catorzena. La capital d'Espanya és la setzena a la llista.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En l'estudi publicat aquest dimecres, Facua destaca que la majoria de les ciutats han congelat les tarifes aquest 2015 i que només 12 han apujat preus.

El rànquing de les ciutats amb el taxi més car

  1. Tarragona
  2. San Sebastià
  3. Vitòria
  4. Pamplona
  5. Càceres
  6. Girona
  7. Lleida
  8. Toledo
  9. València
  10. Pontevedra
  11. Alacant
  12. Múrcia
  13. Àvila
  14. Barcelona
  15. Lleó

Facua destaca en el seu informe que les tarifes més elevades són, a més de Tarragona i San Sebastià, a Vitòria i Pamplona. Les més baixes, en canvi, són a Santa Cruz de Tenerife, Arrecife, Las Palmas de Gran Canària i Ceuta (ciutats que coincideixen amb el rànquing de l'any passat).

Les diferències més grans es troben en la baixada de bandera durant el dia, i els preus poden passar dels 4,1 euros de San Sebastià als 0,9 de Ceuta. A la tarifa nocturna, la més cara és la de Tarragona (4,7 euros), quatre vegades més que els 1,2 euros de Castelló.

Segons les dades recopilades per aquesta associació de consumidors, les tarifes s'han mantingut pràcticament idèntiques a les de l'any passat. L'increment mitjà és del 0,8% però la ciutat que més ha incrementat els preus en l'últim any és Vitòria, on s'han encarit més d'un 23%. Tot i això, són 37 les ciutats que no han variat ni un cèntim les seves tarifes respecte del 2015.

Tarifes especials i preus per km

D'altra banda, Facua destaca en el seu comunicat que a 12 de les 52 ciutats analitzades (el 23%) s'apliquen tarifes especials o suplements durant determinades hores punta o caps de setmana, uns suplements que l'associació considera "injustificats i que són perjudicials per als usuaris", ja que habitualment s'apliquen en zones amb destins i origen concrets com ara estacions de bus, trens, ports o aeroports. Facua considera que "no hi ha un augment de la qualitat de servei que justifiqui l'encariment a partir dels suplements". Barcelona, per exemple, aplica un servei mínim en els trajectes fins a l'aeroport i és una de les ciutats que també té suplement de cap de setmana.

Per últim, la tarifa mitjana per quilòmetre recorregut és de 0,9 euros durant el dia (0,9% més cara que el 2015) i d'1,1 euros a la nit (un 0,7% més). Barcelona és la ciutat amb la tarifa nocturna més barata de totes.

stats