Tecnologia
Economia 24/08/2021

El centre comercial Glòries, camp de proves de cinc 'start-ups' sud-coreanes

Les empreses han decidit començar la seva expansió europea per Barcelona

2 min
Un dels cubells de brossa intel·ligents d'Ecube Labs, al centre comercial Les Glòries

BarcelonaCinc start-ups procedents de Corea del Sud porten des del juny instal·lades al centre comercial Glòries per fer demostracions de la seva tecnologia. Hi estaran fins a finals de setembre, com a part d'una iniciativa de la Seoul Business Agency (SBA) i la Korea International Trade Association (KITA), que han animat aquestes petites tecnològiques a obrir-se pas per Europa començant per aquesta primera presa de contacte a Barcelona.

Així, de pas, també s'estableix un altre pont per fomentar les connexions comercials i econòmiques entre Corea i Espanya. Si més no, així ho defensa la SBA en un comunicat, en què el gerent general de la divisió de start-ups, Lee Tae-hoon, assegura sentir-se “molt content” de poder presentar les “excel·lents" empreses emergents de Seül a una "ciutat de classe mundial” i garanteix que continuaran donant suport a aquests negocis perquè puguin expandir-se pel continent. 

De moment, les empreses en qüestió han començat fent demostracions del que poden aportar a un centre comercial amb els seus projectes basats en tecnologies 3D, de realitat augmentada i de dades intel·ligents. 

Neteja, entreteniment i cosmètica

Per exemple una de les start-ups, Ecube Labs, ha dissenyat un sistema mitjançant el qual una placa solar col·locada sobre els cubells d'escombraries activa un mecanisme de premsat de la brossa que aconsegueix optimitzar l'espai. D'aquesta manera, el personal de la neteja pot saber amb precisió quan s'ha de canviar la bossa i quan no. 

Al seu torn, Mopic Labs planteja una solució que, amb tecnologia 3D, aconsegueix que els anuncis publicitaris o informatius puguin sortir d'una pantalla generant una experiència immersiva sense necessitat d'ulleres de realitat virtual o augmentada. DoubleMe i MyungJiKorea, en canvi, utilitzen precisament la realitat augmentada. La primera permet que els usuaris dissenyin un espai submarí virtual pel centre comercial que podrà veure qualsevol altre usuari amb les ulleres o l'aplicació pertinents. La segona instal·la aquesta mateixa tecnologia en un photocall perquè la persona que es vulgui fer una foto es pugui veure duent diversos complements abans de triar amb quin es vol fer la instantània. 

Per últim, la marca de cosmètica Blessed Moon està presentant la seva cartera de productes personalitzats i portables per ser fàcilment transportats. 

stats