Els cervesers, damnificats per l'eliminació d'Espanya de l'Eurocopa

La patronal del sector admet que els afectarà la facturació, però manté l'optimisme de cara a l'estiu

La ràpida eliminació d'Espanya de l'Eurocopa no només té efectes esportius –alguna premsa posa en dubte la continuïtat del seleccionadors espanyol, Vicente del Bosque–. També en té d'econòmics, i els damnificats són variats. El més evident és el propietari dels drets televisius d'emissió, Mediaset, que ja va dir que confia que no tingui afectació en els seus comptes. Però també patiran els danys col·laterals els cervesers espanyols, segons ha reconegut aquest dimecres el president de la patronal Cervezeros, Jacobo Olalla

Els partits de la selecció animaven els espanyols a compartir unes cerveses al bar o a casa, i això era una assegurança que l'estiu seria bo per al sector, que no deixa de créixer en els últims anys a Espanya. Segons ha admès Olalla, l'eliminació tindrà un impacte real en la facturació de les companyies cerveseres espanyoles, però, com Mediaset, confien que no sigui molt elevat. "Lamentablement, la selecció ha donat de si el que ha donat de si", ha explicat Olalla en una roda de premsa a Madrid, segons declaracions recollides per Europa Press. 

Tot i així, el president de la patronal s'ha mostrat "optimista" de cara a l'exercici actual. I en té motius. El consum de cervesa a Espanya creix a bon ritme, i l'any passat les vendes van créixer un 3,1%, segons l'informe presentat per Cervezeros. Això vol dir que el 2015 va ser el de més creixement des del 2006, abans de l'esclat de la crisi econòmica. El líder a Catalunya, Damm, va augmentar un 18% els beneficis, fins als 92 milions d'euros, segons va informar aquesta setmana la companyia. 

Amb 35 milions d'hectolitres de cervesa produïts, Espanya és el cinquè productor europeu d'aquesta beguda i l'onzè a nivell mundial, amb 41 litres consumits per persona a l'any. 

Més continguts de