Economia 17/07/2015

La concessionària del túnel del Pertús entra en concurs de creditors

La companyia arrossega un deute de més de 400 milions d'euros

Acn
2 min
El túnel del Pertús és la infraestructura estrella del tram transfronterer del TGV, que es va adjudicar a la concessionària TP Ferro

BarcelonaLa concessionària del túnel del Pertús ha entrat en concurs de creditors arrossegada per un deute de més de 400 milions d'euros. TP Ferro, formada al 50% per l'espanyola ACS i la francesa Eiffage, ha demanat la mesura aquest divendres davant el jutjat mercantil de Girona. L'entrada en concurs de creditors arriba després que, durant els darrers quatre mesos, no s'hagi lligat cap acord amb els bancs ni amb els estats espanyol i francès per refinançar el deute. De fet, tant Madrid com París es van negar a injectar més diners a la concessió. En un comunicat, TP Ferro garanteix que, mentre duri el procés concursal, els TAV i trens de mercaderies continuaran circulant pel tram internacional entre Figueres i Perpinyà.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

TP Ferro ha esgotat fins al darrer minut el termini de quatre mesos que li donava la llei per presentar el concurs de creditors. D'ençà que el 18 de març la concessionària va entrar en preconcurs, i després que les negociacions per refinançar el deute quedessin en via morta, era qüestió de dies abans que TP Ferro no fes el pas.

En un comunicat, la concessionària assegura que el concurs és conseqüència directa de "no haver trobat un acord per reestructurar el deute". Un deute que puja a més de 400 milions d'euros i en què hi ha implicats no només els bancs, sinó també els estats espanyol i francès. Tant Madrid com França, de fet, ja es van negar a injectar a la concessionària la quantitat que reclamava TP Ferro, més de 100 milions d'euros, per fer front a les pèrdues.

L'origen dels problemes econòmics de TP Ferro està, precisament, en el fet que les previsions de la concessió no es van complir. L'empresa, amb la participació a parts iguals de l'espanyola ACS (que presideix Florentino Pérez) i la francesa Eiffage, va obtenir la concessió del tram transfronterer del TAV el 2003.

L'obra s'havia de rendibilitzar amb els peatges que havien de pagar els trens d'alta velocitat i els combois de mercaderies que travessessin el túnel. Però com que els trànsits són inferiors als que es van preveure, això no ha permès quadrar números i fer front als préstecs bancaris que es van concedir.

stats