“Tinc 53 anys, me’n vaig a l’atur i no veuré ni un euro”

Les VTC defensen que molts dels seus conductors són persones de més de 45 anys amb dificultats per trobar feina

L’Ernesto ja es coneixia els carrers de Barcelona abans de començar a conduir per Uber. Abans que la seva empresa fes un expedient de regulació d’ocupació (ERO) en plena crisi, es dedicava a recórrer la ciutat amb una furgoneta fent instal·lacions de fibra òptica. Quan es va quedar sense feina va passar uns anys “treballant d’ETT en ETT” i “cotitzant un dia per aquí i un altre per allà”. Fa sis mesos un anunci d’aquestes empreses de treball temporal el va fer anar a parar a una flota de les que operen per a Uber. “Després d’anys d’inestabilitat havia trobat un contracte indefinit”, relata.

Aquest veneçolà de pares espanyols que viu a l’Hospitalet de Llobregat va arribar fa vint anys a Barcelona, on els seus avis el van ajudar a establir-se. “Visc en un piset de lloguer i necessito treballar si vull viure”, diu. La seva situació és més complicada perquè té 53 anys -les VTC defensen que molts dels seus conductors són persones de més de 45 anys amb dificultats per trobar feina- i encara que vagi a l’atur no podrà cobrar el subsidi de la Seguretat Social. “Vaig marxar de viatge quan estava cobrant les prestacions i em reclamen els diners com a cobrament indegut -lamenta-. Me’n vaig a l’atur i no veuré ni un euro”.

Futur incert

Per a l’Ernesto ara s’obre un moment d’“incertesa”. Defensa que li agradava la seva feina com a conductor per a Uber malgrat les condicions. “No requeria gaire esforç físic i m’ho passava molt bé”, reivindica. Admet que no li agradaven gaire els torns de treball -li tocava conduir sobretot de nit- encara que assegura que estava negociant un canvi amb el seu cap.

Està divorciat i no té fills al seu càrrec, però encara ajuda econòmicament el més petit -de 22 anys- quan necessita un cop de mà per pagar despeses. “Ahir em van trucar els meus pares per preguntar-me què faré a partir d’ara, però vull ser optimista”, explica resignat. A més, l’Ernesto defensa que no li fa “por” la tecnologia i que ja ho ha demostrat primer com a instal·lador de fibra òptica i ara conduint per a l’aplicació de transport més polèmica del món.

Més continguts de