La confiança del consumidor marca un rècord i puja 9 punts al gener

L'Índicador de Confiança del Consumidor creix per segon mes consecutiu gràcies a la percepció favorable sobre l'economia

La confiança dels consumidors arriba a nivells màxims en la sèrie històrica després d'escala al gener 9 punts fins a situar-se als 99,6 punts. Aquesta dada supera els 98 punts que va aconseguir l'indicador al gener del 2005 i que era fins ara la cota més alta.

La pujada es deu a la valoració positiva de la situacio actual de l'economia -que creix 8,8 punts- i al repunt de l'indicador d'expectatives -que puja fins als 9,8 punts-, segons l'índex del CIS.

L'Indicador de Confiança del consumidor (ICC) ha crescut per segon mes consecutiu fins a fregar els 100 punts, que és el llindar en què la percepció comença a ser positiva, ja que l'índex es mou entre el 0 (percepció més negativa) i els 200 punts (la més positiva).

Tot i això, l'enquesta del Cis mostra que el 42,1% dels consumidors afirma que amb prou feines arriba a final de mes i el 22,2% reconeix que ha hagut de contraure deutes o utilitzar els seus estalvis.

El 10,4% considera que la situació econòmica actual de la seva llar és millor que fa sis mesos i el percentatge que pensava el contrari ha disminuït fins al 30%.

El 28,7% dels entrevistats assenyala que la seva situació ha millorat perquè els ingressos familiars han augmentat i el 23,6% perquè ha tingut lloc una incorporació al mercat laboral, mentre que la millora per a un 14,6% dels casos ha vingut de la retallada de despesa familiar.

Gairebé la meitat, el 42,5% pensa que trobarà o millorarà el seu lloc de treball els pròxims sis mesos i el 23% opina el contrari, al temps que puja la valoració sobre la situació de les seves llars per la milla de les expectatives laborals i la millor capacitat d'estalvi.

Més continguts de