Economia 29/04/2014

El gran consum espanyol no vol "parlar de política" però diu que estan "en risc" si es trenca el mercat únic

Aecoc carrega contra la proposta de pujada de l'IVA i preveu un "any difícil" per al sector

Dani Sánchez Ugart
1 min

BarcelonaL'associació espanyola d'empreses del gran consum Aecoc ha carregat avui contra el "fraccionament" de la unitat de mercat que segons ells, fa perillar les companyies que venen a tot l'Estat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"No es pot fraccionari el mercat únic espanyol, perquè totes les empreses estaríem en greu risc de desaparició", ha avisat el president d'Aecoc, Francisco Javier Campo, en la inauguració de l'assemblea general de l'associació a Barcelona. Tot i així, Campo ha assegurat que no volen "entrar en debats polítics" i no s'ha referit directament al debat sobiranista, però ha reiterat que "necessitem" un mercat únic i "volem un mercat tan gran com es pugui".

Les paraules de Campo es poden entendre com un missatge a la Generalitat per dos motius: per una banda, pel debat sobiranista, i per l'altra, perquè el Govern català ha decidit desobeir la llei d'unitat de mercat que promou el govern espanyol i que, segons el parer de l'executiu català, suposa una recentralització en tots els àmbits.

Campo s'ha referit també a les polítiques econòmiques del govern de Mariano Rajoy i ha considerat que la reforma laboral encara pot guanyar flexibilitat. Però sobretot, el president d'Aecoc ha rebutjat frontalment una possible pujada de l'IVA, com van proposar els experts de Montoro, que veuen amb bons ulls passar del 10% al 21% els impostos indirectes de l'alimentació. Segons Campo, això eliminaria el potencial de creixement del consum, que encara es troba estancat i no es generaria "el cercle virtuós" cap a la recuperació que, segons ell, suposa el creixement de les inversions, seguit de l'augment de l'ocupació i, finalment, l'increment del consum.

Aquest any, segons Campo, serà encara "difícil" per a les empreses de gran consum, sobretot en alimentació, per l'elevat índex d'atur i també per la pèrdua de població.

stats