AUTOMOCIÓ

El debut sense contenidors de Lamborghini a Barcelona

La companyia obre el primer concessionari català a la capital

“Podem entrar a mirar?”, pregunten tres estudiants als homes que protegeixen la porta. Ells somriuen i neguen amb el cap, i elles marxen resignades. Dos nois que no tenen tants miraments s’acosten tant com poden i més a l’aparador de la botiga. Darrere el vidre, “un pepino ”, diuen, blau amb les portes obertes cap amunt al més pur estil batmòbil.

Lamborghini obre el primer concessionari català a Barcelona i, tot i que els responsables de presentar-lo al món deuen estar acostumats a l’efecte que genera la marca, no seria estrany que sortissin quan no quedi ningú a esborrar la taca que haurà deixat l’embadaliment dels dos adolescents. La marca ha cuidat tant els detalls que fins i tot ha tapat els contenidors que són just a fora de la botiga amb lones negres. L’objectiu presumible és que res entorpeixi la foto quan dos vehicles de la marca aparquin en un espai reservat per a ells, un lloc que, d’altra banda, està indicat amb les mateixes cordes que hi ha als museus per assenyalar la distància adequada per observar les obres d’art.

“Lamborghini, a part de ser una màquina d’enginyeria espectacular, és disseny”, comenta a l’ARA Pau Coll, responsable de Lamborghini a Quadis, la xarxa de concessionaris que s’encarregarà de vendre els cotxes de la marca a la capital catalana. La frase funciona per explicar-ho tot: la importància atorgada a l’estètica i que hagin triat Barcelona. “Aquí som coneguts també pel disseny”, explicita.

L’emplaçament triat tampoc és cosa de l’atzar. “Part alta de Barcelona”, “jardins” i “una vidriera molt gran”. Molt en la línia amb la imatge Lamborghini, resumeix Coll. L’únic damnificat ha estat el concessionari Audi que ocupa l’altra meitat del bloc. Abans tenia tot l’espai per a ell, però bé, al final, tot queda a casa.

El pulmó financer

Volkswagen és propietària de la marca. No només això: segons Coll és el pulmó que permet el dispendi inherent en una marca així. “Ferran Adrià va tancar el Bulli perquè no feia diners: quan et dediques a fer investigació i tantes altres coses al final els números no surten -continua-. Amb els volums de cotxes que estem fent no sortirien els números si no tinguéssim el pulmó financer que és Volskwagen”.

El moviment ha costat a Quadis mig milió d’euros en la instal·lació i 300.000 en el taller. A partir d’ara, Lamborghini prioritzarà en la mesura que pugui les comandes de Barcelona, per allò de compensar la inversió: hi ha un temps d’espera de nou mesos per al model estrella (l’únic, per cert, que s’allunya de l’estètica 100% esportiva i que costa quasi 250.000 euros de sortida), i unes 3.000 persones a la cua.

Més continguts de