Economia 23/02/2016

Un 87% d'empreses mitjanes catalanes obrirà nous mercats internacionals

Quasi totes les companyies esperen augmentar plantilles i un terç volen créixer amb compres

Xavier Grau
2 min
Les empreses catalanes tenen més vocació exportadora.

BarcelonaLes empreses mitjanes catalanes són més optimistes que el conjunt de les espanyoles sobre les previsions de creixement i contractació per al 2016, segons es desprèn del termòmetre del 'middle market' que elabora la consultora EY, i que té un capítol específic per a Catalunya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En general, es pot concloure que les empreses mitjanes catalanes tenen més expectatives de creixement que les espanyoles, n'hi ha més que pensen contractar més treballadors, tenen més vocació d'obrir-se pas cap als mercats internacionals i aspiren al creixement orgànic, però també a fer-se més grans amb la compra de competidors.

L'estudi indica que el 94% de les companyies esperen augmentar la facturació el 2016, però a Catalunya és inapreciable el percentatge de les que creuen que perdran vendes, mentre que a Espanya és del 2,1%. Aquest optimisme de les empreses catalanes també es veu en la percepció que tenen sobre l'evolució de l'economia. Més del 88% de les empreses catalanes diuen que l'economia millorarà, mentre que entre les espanyoles només ho creuen el 66%.

En la mateixa línia es pronuncien sobre la creació d'ocupació. El 93% d'empreses catalanes esperen augmentar plantilla aquest any. En el cas de les empreses espanyoles, el percentatge també demostra optimisme, però no tant, ja que es queda en el 89%.

Però en el que més destaquen les empreses catalanes sobre la mitjana de l'Estat és en la vocació d'internacionalització. Si més no, Catalunya ja aporta una quarta part de les exportacions espanyoles. Així, un contundent 87,5% de les empreses mitjanes catalanes pensen obrir nous mercats a l'exterior aquest any. En el cas de les empreses espanyoles, el percentatge es gairebé deu punts inferior, del 78%.

Els reptes per a aquesta internacionalització són, segons els directius entrevistats per fer l'estudi, trobar el soci adequat –per a un 53%– i adaptar-se a les noves necessitats del mercat exterior i la integració cultural –al voltant del 26% en ambdós casos.

Empresaris catalans i espanyols també tenen diferents objectius de creixement. L'estratègia per fer-se grans passa en general pel creixement orgànic, però gairebé un terç (31,3%) de les companyies catalanes pensen créixer amb adquisicions, mentre que entre les espanyoles només pensen fer-ho un 21%.

stats