Avui és el dia D de les compres 'online'

Aquest Nadal les vendes s'incrementaran prop del 5% impulsades pel creixement electrònic. Quatre de cada deu espanyols ja van comprar per internet l'any passat

Aquest dilluns 14 de desembre és el dia en què Amazon va calcular que rebria més comandes a l'Estat Espanyol de tot l'any 2015. En el mateix dia en què el gegant nord-americà del comerç electrònic s'ha adjudicat definitivament els terrenys del Prat del Llobregat per instal·lar-hi un centre logístic de grans dimensions, la companyia de Jeff Bezos tenia previst assolir el seu pic de comandes, l'anomenat 'Peak Day'.

Amazon espera que aquest dilluns, entre les 22.00 i les 23.00 se superi les quotes de consum de l'any anterior, en què es va arribar a les 126 comandes per minut, amb un total de 182.000 comandes.

El cert és que tant comerciants, com grans cadenes i multinacionals coincideixen en què aquesta campanya de Nadal s'han incrementat les vendes i les previsions són positives, sobretot pel que fa al comerç electrònic i fins i tot després del Black Friday. Segons l'estudi Actitud dels consumidors espanyols del 2015 presentat per l'escola de negocis Esade, es preveu que els consumidors catalans gastin entre un 4% i un 5% més aquestes vacances de Nadal gràcies a un canvi d'actitud, però també a la consolidació dels descomptes durant tot l'any i al creixement del segment del comerç electrònic.

Aquest estudi precisament assenyala iniciatives com el ' Black Friday' o el 'Cibermonday' com a claus per a aquest increment de les vendes, ja que  han avançat les compres de temporada i hauria fet créixer la facturació de les botigues un 10% respecte la mateixa jornada de promocions de l'any anterior. De fet, per exemple la cadena Mango afirma que les vendes durant aquest divendres van augmentar un 14% a les botigues i un 40% al canal 'online'.

Les ombres del Black Friday La consolidació del consum digital

El mateix informe destaca que cada espanyol que compri per internet gasarà entre uns 60 i uns 70 euros de mitjana a través d'aquest mitjà. De fet, aquesta setmana, l'agència d'estadística europea publicava dades de consum 'online', segons les quals un de cada dos europeus ha comprat alguna cosa a través d'internet al llarg de l'any 2015, una proporció que es dispara fins al 70% en la franja d'edat dels 25 als 34, i es manté al 66% entre els 16 i els 24 anys. En el cas d'Espanya, aquesta mitjana encara és lleugerament més baixa. Un 42% dels espanyols va comprar 'online' l'any passat.

En el seu estudi, Esade assenyala que la majoria de transaccions de comerç electrònic continuen fent-se amb l'ordinador i no des del dispositiu mòbil, tot i que l'anomenat 'm-commerce', o comerç amb el telèfon mòbil, serà el més utilitzat en el futur.

Segons les dades de l'oficina europea d'estadística,Eurostat, el que més van comprar els espanyols l'any 2014 a través d'internet van ser viatges i estades d'hotel (63%), roba i complements d'esport (50%), béns i equipaments de la llar (29%), entrades per esdeveniments (43%) i llibres, revistes i continguts editorials (23%). 

 

 

 

 

Més continguts de