El director d'Aena defensa que les taxes de l'aeroport de Girona són "competitives"

Territori va reclamar una rebaixa en el preu per volar des de Vilobí d'Onyar

Les taxes de l'aeroport de Girona "són competitives". Ho ha defensat el director general d'aeroports d'Aena, Javier Marín, en un debat al XIX Fòrum ACAVe, després que ahir el conseller de Territori, Damià Calvet, defensés que cal una rebaixa de les taxes de Vilobí d'Onyar perquè les actuals li "resten competitivitat"

En la seva intervenció, Marín ha defensat el bon servei de l'aeròdrom gironí i ha recordat que a Girona les companyies paguen la meitat del preu de les taxes del Prat. En aquest sentit, ha subratllat que Aena és l'"únic" cas en què el 100% del manteniment de les infraestructures aeroportuàries prové dels usuaris, fet que els obliga a ser "molt equitatius i molt eficients" perquè al final si "s'afavoreix una companyia aèria" s'estaria "discriminant una altra companyia".

Pel que fa al tancament de la base de Ryanair, el director d'Aena ha augurat que no suposarà "una reducció de vols rellevant" perquè Girona "és important" per als irlandesos. Així, ha indicat que l'abandonament de la base és conseqüència de la desacceleració que viuen els països emissors, entre els quals Alemanya; de la crisi dels Boeing 737 Max, i de la incertesa del Brexit. De fet, el director d'Aena ha pronosticat que les instal·lacions gironines seguiran creixent, "més enllà d'aquest fet conjuntural".

Marín ha recordat també que els diners públics que reben les companyies aèries com Ryanair per la seva presència a Vilobí d'Onyar "estan molt vigilats per Europa" i que cada institució ha de decidir a què dedica els seus recursos.

Territori reclama una bonificació en les tarifes d’hivern de l’aeroport de Girona

Damià Calvet, durant una compareixença aquest dimecres al Parlament, va demanar més inversions a l'aeroport de Girona i una rebaixa de les taxes aeroportuàries, especialment a l'hivern, quan hi ha menys trànsit aeri. A més, va afirmar que el tancament de la base de Ryanair a Girona és conseqüència directa de la política aeroportuària d’Aena, que "prima els guanys" al Prat en detriment dels aeroports de Girona i Reus.

Més continguts de