Economia 11/03/2021

Coca-Cola llança a Espanya la seva primera beguda alcohòlica

El nou producte es diu Topo Chico i està elaborat amb aigua amb gas i alcohol

2 min
La beguda es comercialitzarà en tres sabors

Coca-Cola ha decidit per primer cop comercialitzar begudes alcohòliques a Espanya. La firma ha iniciat aquest març el llançament de Topo Chico i entra d'aquesta manera en la categoria hard seltzer. Fins ara Topo Chico només es podia trobar a Mèxic, el Brasil i el Regne Unit. Es tracta d'una beguda que es ven en llaunes de 33 cl, elaborada amb aigua amb gas i un 4,7% d'alcohol i que es pot trobar amb tres sabors: llima-llimona, Cherry Açai i Tropical Mango. És un producte "acuradament elaborat" per experts de la companyia i prestigiosos mixòlegs a nivell mundial, ha assegurat la multinacional en un comunicat aquest dijous. La beguda està pensada per a moments de socialització com l'aperitiu o la beguda de mitja tarda.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Estem molt il·lusionats amb l'arribada a Espanya de Topo Chico Hard Seltzer. Comptem amb una producte guanyador per desembarcar en una categoria amb un gran potencial de creixement. Recolzant-nos en la força del nostre sistema a Espanya, creiem que sorprendrà els consumidors i serà un èxit al nostre país", assenyala el director general de Coca-Cola Iberia, Juan Ignacio de Elizalde.

El llançament anirà acompanyat per un "ambiciós pla" de comercialització per tots els canals de distribució, des d'alimentació passant per la venda online i, sobretot, per hotels, restaurants i cafeteries. La companyia ha recordat que té un "compromís històric" amb aquest últim sector i ha avançat que espera que aquesta nova alternativa de consum l'ajudi a sortir de "la crisi més greu de la seva història".

La multinacional ha deixat clar que abans de llançar la seva primera beguda alcohòlica ha estudiat "tots i cadascun dels angles" que significa entrar en aquest sector: des de la publicitat fins a les accions en el punt de venda. En aquest sentit assegura que la seva "màxima prioritat" és garantir un consum responsable. És per això que, a banda de complir amb la normativa vigent, ha desenvolupat la seva pròpia política global de responsabilitat sobre begudes alcohòliques per assegurar-se que no arriba a menors de 18 anys. Entre els pilars que inclou aquesta política hi ha fomentar el consum responsable, fer un màrqueting igualment responsable i oferir informació transparent.

Una categoria a l'alça

La hard seltzer és un tipus de beguda que està tenint molt bona acceptació als Estats Units i al Regne Unit. L'informe sobre hard seltzer d'IWSR Drinks Market Analysis del 2019 recull que als Estats Units la categoria ja té un volum comercial de 2.100 milions de dòlars (1.731 milions d'euros) i manté un creixement exponencial de més del 200%, segons dades de Nielsen. De fet, des de l'any passat diverses marques ja han llançat el seu propi producte d'aquesta categoria a Espanya. És el cas de Mahou San Miguel amb Glowy o de la cervesera artesanal La Sagra Brew amb Bodega Bay, que va començar a comercialitzar l'octubre passat.

stats