Economia 22/09/2016

Les motos Torrot fan el salt a Brussel·les i els EUA

El grup català ja té una comanda de 250 motos per al servei de moto multiusuari de la capital belga i obre un magatzem a Califòrnia

Elena Freixa
3 min
El conseller delegat del grup Torrot, Iván Contreras

BarcelonaLa competència entre fabricants de motos elèctriques s'anima. La catalana Torrot ha irromput al mercat amb el seu primer vehicle, la Muvi, i un pla de negoci ambiciós que passa per vendre tant al segment de flotes com al mercat de particulars a Catalunya i a l'exterior, segons ha explicat el conseller delegat del grup, Iván Contreras. De moment, l'empresa ja ha signat una primera comanda per al servei de 'moto sharing' (motocicleta compartida) a Brussel·les.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Torrot ha subministrat 50 unitats a l'empresa privada que explota aquest servei a la capital belga i n'hi vendrà 200 més en un parell de mesos, segons ha explicat el director general de Torrot, Marc Solé. Aquestes 250 motocicletes són un 8% de les vendes que Torrot espera fer durant el 2016, que rondaran les 3.000 unitats.

"Presentem un escúter elèctric intel·ligent, el més avançat del món, dissenyat i fabricat a Catalunya", ha dit Contreras en la presentació del model a Barcelona aquest dijous. La inversió per desenvolupar la moto ha sigut de tres milions d'euros.

Les perspectives de creixement del fabricant de motocicletes, propietari també de la marca històrica de trial Gas Gas, passen per fabricar 5.000 unitats de la Muvi elèctrica l'any que ve. Això és un creixement de quasi el 68%, ha subratllat el directiu. Gran part de les comandes actuals, com la de les moto multiusuari de Brussel·les, són de flotes i empreses que en demanen entre 200 i 300 unitats.

L'estratègia elèctrica de Torrot

Possible acord a Barcelona

L'empresa confia a poder tancar algun acord per posar un peu a Barcelona i abastar la flota de motocicletes per compartir que comencen a circular per la ciutat, per exemple. De moment, l'empresa catalana Cooltra ofereix 'moto sharing' des de fa uns mesos i Torrot ja hi ha contactat per incorporar la Muvi a la flota i buscar aliances. "De moment només tenim converses però el producte ens agrada", sosté el fundador de Cooltra, Timo Buetefisch.

Un altre dels plans que Torrot ja ha engegat és l'entrada al mercat dels EUA. Acaba de posar en marxa un magatzem amb personal propi a Califòrnia per atendre aquests clients directament i sense intermediaris. "Aquest és un mercat molt exigent en qüestions ambientals", ha subratllat Contreras. La Muvi també s'exporta a França, Alemanya, Itàlia, Nova Zelanda, Singapur i el Japó.

El model de Torrot té una autonomia de 100 quilòmetres i una gran "càrrega tecnològica", segons el directiu de l'empresa. La companyia ha desenvolupat una aplicació per monitoritzar el rendiment de la motocicleta o l'estat de la bateria des del telèfon mòbil. També produeix una versió de motocicleta elèctrica infantil que incorpora un sistema pel qual els adults poden aturar el motor del vehicle si el menor surt d'un perímetre establert.

Un projecte de 15 M€

Contreras i l'equip directiu de Torrot han treballat l'últim any en el rellançament de la marca, creada per un emprenedor basc als anys 40. Tot el projecte de resurrecció i creixement ha costat 15 milions d'euros i ha tingut dues fites importants: la compra de Gas Gas quan estava a punt de desaparèixer engolida pels deutes a finals del 2015 i la incorporació de la 'start up' Sensefields (una 'spin off' de Cedinsa) el passat mes de març.

Avui l'empresa compta amb una plantilla de 120 empleats i fabrica tots els seus vehicles a l'antiga planta de Gas Gas de Girona. D'allà surten tant els models Torrot com les motos de muntanya de Gas Gas, que ha tornat als campionats de trial.

Per dur a terme la compra del fabricant Gas Gas, Torrot va aliar-se amb el fons de capital Black Toro, que actualment té un 30% del grup català.

stats