Economia 06/01/2017

Facebook ja pot començar a fer la competència als bancs a l'Estat

La xarxa social es converteix en entitat autoritzada per operar amb diners electrònics

Ara
2 min
El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, presentant els plans de l'empresa. / FACEBOOK

BarcelonaFacebook ja pot operar a Espanya com a entitat de diners electrònics, la qual cosa permetrà als usuaris de la xarxa social realitzar enviaments de diners persona a persona a través de Facebook Messenger, tal com ja passa als Estats Units.

La companyia figura al Registre Oficial d'Entitats del Banc d'Espanya des del 30 de desembre com a Facebook Payments International Limited, després d'aconseguir la llicència per operar del Banc Central d'Irlanda. El fet d'haver obtingut aquesta autorització en un país de la Unió Europea obliga la companyia a notificar a tots els estats membres la seva condició d'operador.

‘Fintech’: el pitjor malson de la bancaSegons consta al registre d'entitats del supervisor espanyol, Facebook Payments International, amb seu a Dublín, podrà emetre, distribuir i reemborsar diners electrònics, així com emetre i adquirir instruments de pagament. També està facultada per realitzar operacions, com transferències de fons o pagaments, mitjançant dispositius de telecomunicacions, digitals o informàtics.

El 24 d'octubre, el Banc Central d'Irlanda va atorgar a Facebook Payments International Limited –companyia fundada el 2011– la llicència per operar com a entitat de diners electrònics, segons han explicat a Europa Press fonts de la companyia que presideix Mark Zuckerberg. "La llicència ens permet desenvolupar productes com donacions caritatives a Facebook o pagaments persona a persona a Europa, com ja fem als Estats Units", han indicat aquestes fonts.

Seguretat de les transaccions

Fa més d'un any i mig que la companyia va anunciar la posada en marxa d'un servei per enviar i rebre diners entre dues persones a través de Messenger. El gegant tecnològic destacava la seguretat d'aquesta nova funcionalitat disponible per a dispositius Android, iOS i ordinadors de taula.

Facebook explicava llavors que per poder-la utilitzar, l'usuari ha d'introduir el número d'una targeta de dèbit Visa o Mastercard associada a un compte d'un banc amb seu als Estats Units. Un cop completat aquest tràmit, cal crear un número PIN o vincular una empremta dactilar en el cas dels dispositius iOS per poder operar.

Segons consta al III Rànquing de Competidors del Sector Financer, presentat a mitjans del 2016 per l'Institut d'Estudis Borsaris (IEB), "una potencial incursió en el negoci de transferències bancàries a nivell mundial [de Facebook] minvaria considerablement les comissions aplicades per les entitats financeres per a aquest tipus d'operacions", de manera que la companyia és vista com una amenaça per les entitats financeres.

A això contribueix el fet que Facebook compta amb una clientela potencial de més de 1.600 milions d'usuaris. "És evident que pot posicionar-se en aquests negocis com un competidor de pes per a la banca tradicional", indica l'informe.

stats