Economia 01/09/2016

Els ingressos de Correus creixen per primer cop en set anys

Paula Solanas
2 min
Els ingressos de Correus creixen per primer cop en set anys

L’atapeït calendari electoral del 2015 -amb eleccions generals, autonòmiques, municipals, catalanes i andaluses- va tenir un guanyador: els comptes de Correus. L’empresa pública va registrar el 2015 el primer augment d’ingressos en sis anys, amb una facturació de 1.766 milions d’euros, una xifra que supera en un 2% la de l’any anterior. El creixement del negoci de paqueteria (una de les apostes estratègiques de la companyia, vinculada a l’auge del comerç electrònic) i els processos electorals van ser els factors principals que expliquen la millora en els resultats, que va aconseguir compensar la davallada de l’enviament de cartes, l’activitat que tradicionalment mantenia Correus.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

De tota manera, tot i la millora dels ingressos, Correus va tornar a allunyar-se dels números verds. Després de dos anys tancant amb beneficis, la companyia va caure de nou en les pèrdues el 2015, amb un balanç negatiu de 34 milions respecte dels 194 milions que va guanyar l’any anterior. Aquests resultats s’expliquen perquè la societat pública va rebre menys diners de l’Estat, en comparació amb la quantitat percebuda el 2014.

Correus va facturar 1.684 milions pels serveis postals, telegràfics i de paqueteria el 2015, un 2,7% més que en l’exercici anterior. A més, la venda de segells va sumar 18,8 milions, un 1,5% més. Per contra, la memòria anual de l’operador mostra que els ingressos derivats de la prestació de serveis a tercers i els bancaris van caure un 3,8%, fins als 26,5 milions. Tot i així, el descens més important va ser en l’enviament de diners, que es va reduir en un 17% fins als 26,4 milions.

Orientats a internet

En els últims dos anys, Correus ha incrementat els esforços per redreçar el seu negoci i liderar els enviaments del comerç electrònic. Segons un informe de la CNMC, només un de cada tres espanyols ha rebut una carta d’un altre particular en l’últim mig any, mentre que les noves tecnologies s’han imposat com a canal de comunicació entre els ciutadans.

En el marc d’aquesta estratègia, el 2015 la companyia va invertir 76 milions d’euros, un 12,7% més que l’any anterior, destinats en gran part a les noves tecnologies. Per exemple, en els pròxims mesos llançarà una cartera de serveisal núvol.

stats