L'Estat ja licita la conservació de l'AP-7 per quan aixequi el peatge

Assumirà la plantilla de la concessionària dedicada a la conservació

El govern espanyol ha fet aquest divendres un reconeixement més que aixecarà a finals d'any el primer peatge a Catalunya. L'executiu en funcions de Pedro Sánchez ha aprovat la licitació dels contractes de conservació i explotació de les autopistes AP-7 i AP-4, que passaran a ser gestionades per l'Estat a partir de l'1 de gener del 2020 i en què s'eliminarà el peatge, segons ha anunciat aquest divendres la portaveu de l'executiu, Isabel Celaá.

Celaá ha declarat durant la roda de premsa posterior al consell de ministres que "ningú sortirà perjudicat d'aquesta operació" perquè el govern espanyol preveu la subrogació dels treballadors. En el cas de l'AP-7, l'executiu ha autoritzat quatre contractes de serveis per operacions de conservació i explotació entre Salou (Tarragonès) i Alacant.

El 2019 Catalunya viurà per primera vegada la fi d’un peatge

Celaá ha comentat que aquests contractes, que afecten quatre trams situats a Tarragona, Castelló, València i Alacant, tenen un valor total de 129 milions d'euros.

El tram situat a Castelló és el de més valor, amb 36,71 milions d'euros estimats, seguit del d'Alacant (33,88 milions), el de Tarragona (29,83 milions) i el de València (28,75 milions), segons dades del ministeri de Foment.

Alguns dels contractes de serveis per a la conservació i explotació tindran com a objectiu la comunicació, la vigilància o el manteniment de les instal·lacions de subministrament d'energia elèctrica.

Pel que fa a l'AP-4, situada entre Sevilla i Cadis, la portaveu de l'executiu espanyol ha assenyalat que només hi ha un sector afectat a Sevilla i el contracte té un valor estimat de 24 milions d'euros.

L'AP-7 entre Salou i Alacant i l'AP-4 entre Sevilla i Cadis són concessions d'Aumar, companyia del grup Abertis, ara en mans d'Atlantia (família Benetton) i Hochtief-ACS (Florentino Pérez).

Més continguts de