La 'marca Espanya' s'ensorra

Amb una caiguda del 20% aquest any, se situa entre les deu del món que més perden. Espanya no és valorada ni tan sols en turisme

La 'marca Espanya' se situa entre les deu del món que més perden. El seu valor ha registrat una caiguda del 20%, en passar de 908.000 milions d'euros l'any 2012 a 725.000 milions d'euros aquest any. Això es desprèn de l' informe anual de Brand Finance* sobre les marques país més valuoses. Al costat d'Espanya, que baixa cinc llocs (del 13 al 18), se situen països com el Marroc, Bòsnia i Hercegovina o Xipre.

Així mateix, la 'marca Espanya' no apareix en cap de les quatre classificacions que realitza Brand Finance: inversions, turisme, productes i serveis i talent dels seus habitants. Que no destaqui en el camp del turisme és un cop dur per la marca. En el 'top ten' de la categoria sí que hi són, per aquest ordre, Tailàndia, Malàisia, Àustria, Nova Zelanda, Suïssa, Singapur, Estònia, Portugal, la Unió dels Emirats Àrabs Units i Austràlia.

Segons es desprèn de l'informe, els primers llocs de la classificació general els ocupen, un cop més, els Estats Units, amb un valor de marca país de 17,9 bilions de dòlars i un creixement del 23% respecte de l'any passat, i la Xina, amb 6,9 bilions de dòlars i un augment del 26%.

El 'top 10' el completen Alemanya (4,0 bilions de dòlars), el Regne Unit (2,3 bilions), el Japó (2,2), França (1,9), Canadà (1,8), el Brasil (1, 4), l'Índia (1,3) i Austràlia (1,2).

-------------------------------------------------

*L'enllaç a la font ha estat afegit arran del comerntari del lector que firma com a 'joansal'


Més continguts de