L'odissea d'un matrimoni de Bilbao: 20 hores de retard per arribar a Màlaga

Una cancel·lació a Bilbao, un desviament a Barcelona, un vol a Granada i un autobús fins a Màlaga: el caos pels retards de Vueling, en un cas personal

Un matrimoni de Bilbao que havia de volar dijous a la nit a Màlaga amb Vueling va trigar finalment 20 hores més del que estava previst a arribar al seu destí, després de patir la cancel·lació del vol inicial, el seu posterior desviament a Barcelona i haver de fer en autocar el trajecte final de Granada a la capital malaguenya.

Natalia Esteban i el seu marit tenien previst viatjar fins a Màlaga per visitar durant cinc dies els seus fills, un trajecte que dura aproximadament 1 hora i 20 minuts i que ja havien fet en una altra ocasió.

El vol havia d'enlairar-se a les 22.00 hores de Bilbao, però es va anar endarrerint sense que ningú no els donés cap explicació fins que a les 0.40 hores els van comunicar que es cancel·lava, cosa que deixava uns 200 passatgers a terra, segons ha explicat Esteban a l'agència Efe.

Operació sortida fallida a Vueling

L'aerolínia va facilitar allotjament als passatgers afectats i els va proporcionar diferents solucions: un grup de 23 persones, entre elles el matrimoni basc, van optar per volar a primera hora de l'endemà fins a Barcelona per agafar, des d'allà, un vol a Granada i posteriorment un autocar fins a Màlaga.

Després de dormir amb prou feines tres hores a l'hotel, el vol de divendres, dia 1, va sortir puntual a les 10.40 hores amb destinació a Barcelona, però una vegada allà van patir unes dues hores de retard en el següent vol cap a Granada, que va acabar enlairant-se cap a les 16.00 hores.

"Els empleats no sabien el que havien de fer. Intenten fer les coses tan bé com poden, però des de dalt no els informen i no els donen solucions"

Natalia Esteban Afectada pels retards de Vueling

El matrimoni bilbaí encara es va emportar una altra desagradable sorpresa en arribar a Granada perquè allà no hi havia l'autocar que els havia promès la companyia per facilitar-los el trasllat a Màlaga i els treballadors de Vueling "no sabien per on els venia l'aire".

"Els empleats no sabien el que havien de fer. Intenten fer les coses tan bé com poden, però des de dalt no els informen i no els donen solucions", explica Natalia Esteban, que finalment va arribar a Màlaga a les 19.30 hores de divendres.

Si el vol de Bilbao hagués sortit segons el que estava previst, haurien aterrat a Màlaga dijous a les 23.30 hores, 20 hores abans.

Aquest matrimoni de Bilbao és un dels milers de passatgers que s'estan veient afectats pels retards i cancel·lacions de Vueling, la principal aerolínia de l'aeroport de Barcelona-El Prat, que avui ha tornat a viure una jornada de caos, en plena operació sortida d'estiu.

Els passatgers critiquen la falta d'informació que els proporciona l'aerolínia, que tampoc no ofereix dades dels vols cancel·lats, i han de fer llargues cues als taulells d'atenció a l'usuari per intentar buscar una solució als seus problemes.

"Tota la nit que faig cua, això és desesperador", es lamentava avui el passatger David Bastanica en declaracions a TV3.

Molts usuaris s'han servit de les xarxes socials per expressar el seu enuig i malestar per aquesta situació, com l'usuari LuAndBravo, que a través de Twitter deia: "Crec que Vueling hauria de canviar el seu nom per Waiting ['espera' en anglès], seria més adequat!"

"Quatre hores esperant a Almeria que arribi el nostre avió per anar-nos-en a Barcelona. I sense una oficina per explicar-nos res", lamentava un altre passatger.

El líder del Partit Popular Català, Xavier García Albiol, també ha arremès contra Vueling amb motiu d'aquesta problemàtica i a través de Twitter ha escrit: "Vueling no necessita inici de vacances per provocar grans retards o perdre maletes que mai apareixen, hi són experts durant tot l'any".

Als problemes en l'operativa de Vueling s'hi ha sumat avui la vaga que du a terme el personal de terra de Swissport, la qual cosa ha fet que moltes maletes no arribin a la seva destinació i hi hagi hagut llargues cues d'usuaris intentant reclamar els seus equipatges.