1,5 milions de queixes contra les companyies elèctriques i gasistes només l'any 2017

La majoria feien referència a problemes amb el subministrament o amb l'atenció al client

Les reclamacions dels consumidors l'any 2017 van anar dirigides, majoritàriament, contra el sector elèctric. Així ho recull l'últim informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que explica que dels 1,5 milions de queixes contra les companyies d'electricitat i gas de l'any anterior, la major part, 1,13 milions, van dirigir-se a l'àmbit elèctric. D'altra banda, només 369.000 van anar vinculades al sector del gas. 

Pel que fa a l'electricitat, aquestes dades suposen una mitjana de 4 reclamacions per cada 100 clients, una gran part de les quals (12%), relacionades amb la qualitat del subministrament. En canvi, en el cas del gas, les xifres representen 5 reclamacions per cada 100 clients, centrades sobretot en l'atenció al consumidor (13%), concretament en l'incompliment de l'hora de realització de la revisió periòdica, segons indica la CNMC. 

Les reclamacions, per regions

En termes relatius, Galícia i Múrcia van ser les dues comunitats autònomes que més queixes van registrar contra tots dos sectors. La regió del nord-oest de la península va focalitzar-se, majoritàriament, en les reclamacions contra el sector elèctric, mentre que la comunitat del sud d'Espanya va fer-ho per qüestions vinculades a les empreses gasistes.

Pel que fa a Catalunya, el nostre país se situa en cinquena posició en el rànquing de comunitats autònomes respecte als problemes amb les elèctriques, al darrere de Galícia, Castella-la Manxa, Madrid i les Illes Balears. Pel que fa al gas, el Principat es posiciona en desè lloc, després de Múrcia, Castella-la Manxa, Galícia, Madrid, Castella i Lleó, València, Andalusia, Navarra i la Rioja. 

La majoria de les queixes, improcedents

Del conjunt de queixes interposades durant l'exercici 2017, la majoria van ser considerades improcedents o desfavorables, un 56% i un 62% en els sectors elèctric i gasista respectivament. Per contra, el 40% en el sector elèctric i el 35% en el gasista van ser considerades procedents per les companyies i van ser respostes de manera favorable als consumidors. 

El telèfon continua sent el mitjà més utilitzat a l'hora d'efectuar les reclamacions, seguit del presencial.

Més continguts de