La nova normativa dispara la venda de cotxes a l’agost

El sector tanca l’estiu amb xifres rècord i un augment del 20% a Catalunya

La nova normativa sobre emissions de vehicles WLTP, que va entrar en vigor dissabte, 1 de setembre, va disparar les matriculacions de vehicles el mes passat fins a portar-les a xifres rècord, quan l’agost és tradicionalment el mes més fluix de l’any pel que fa a la venda de cotxes. Segons les dades publicades per les patronals de fabricants i venedors Anfac, Faconauto i Ganvam, al mes d’agost es van matricular a Catalunya 14.341 automòbils, una xifra que és un 20,5% superior a la del mateix mes de l’any passat.

Les matriculacions a Catalunya a l’agost suposen el 13,3% de totes les que es van fer a Espanya, en què es van matricular 107.692 unitats, un 48,7% més que durant el mateix mes de l’any passat.

Incorporant-hi les dades de l’agost, des de començaments d’any a Catalunya s’han matriculat 132.214 automòbils, un 3,4% més que en el mateix període de l’any passat, i suposen un percentatge del 13,6% del total de matriculacions de l’Estat. A Espanya durant els vuit primers mesos de l’any s’han matriculat 973.542 automòbils, xifra que és un 14,6% superior a la del mateix període de l’any passat.

La nova normativa WLTP ha tingut especial incidència en l’augment de matriculacions en el canal de vendes a empreses, en què s’han assolit les 43.730 matriculacions a Espanya, un 85,7% més que l’agost de l’any passat. En el canal de particulars, les vendes han sigut de 57.457 unitats, amb un augment del 27%. En el canal de les empreses de lloguer de cotxes, a l’agost es van matricular 6.505 unitats, amb un creixement del 81,5%.

No tot és positiu

Un dels efectes provocats per la nova normativa és que els concessionaris s’han comprat a ells mateixos automòbils per matricular-los i vendre’ls els pròxims mesos com a cotxes km 0 o de gerència. Així ho reconeix Raúl Morales, director de comunicació de Faconauto, patronal dels concessionaris, que xifra en 20.000 les unitats matriculades d’aquesta manera a l’agost. Aquesta pràctica farà que les ofertes “continuïn fins a finals d’any”. Però el director de comunicació de la patronal de venedors Ganvam, Elías Domingo, adverteix que “les xarxes de distribució han estat avançant diners per donar sortida a l’estoc de vehicles no homologats amb el sistema d’emissions WLTP”. És a dir, els clients podran trobar cotxes barats, però no seran els més ecològics i poden acabar tenint problemes si hi ha restriccions de trànsit per motius de contaminació.

Les vendes no només s’han disparat entre els utilitaris. A l’agost, per exemple, s’han venut quatre dels deu Ferrari matriculats durant l’any a Catalunya, dos dels quatre Aston Martin, o tres dels vuit Bentley.

Més continguts de