Economia 17/06/2014

El president de Seat adverteix que Martorell ha de reduir costos per millorar la competitivitat

Creu les fàbriques del grup a Europa central i de l'Est ofereixen "la meitat de costos laborals amb la mateixa qualitat"

Efe
1 min

L'Hospitalet de LlobregatEl president de Seat, Jürgen Stackmann, veu necessari que la planta de Martorell redueixi costos per millorar la seva competitivitat respecte altres fàbriques del grup, com ara les de l'Europa central i de l'Est, que ofereixen "la meitat de costos laborals amb la mateixa qualitat".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Precisament, Martorell va perdre la pugna amb la planta txeca Skoda per produir un totterreny urbà perquè els costos laborals són inferiors. Aquest model va ser concebut i dissenyat al centre tècnic de la companyia Volkswagen a Catalunya, però la companyia va optar per adjudicar-ne la fabricació a la fàbrica txeca Skoda, marca que com Seat forma part dels grup Volkswagen.

Stackmann creu que Espanya ha fet avenços els últims anys en la reducció dels costos laborals, però encara els considera insuficients. Seat encara registra pèrdues, pel que el seu president aposta per continuar reduint costos i guanyar efectivitat.

"És el més important. Alguns es pensaven que la llimona ja estava molt espremuda, però hem demostrat que encara podem avançar més", ha afirmat aquest dimarts Stackman al XV Congrés Hispanoalemany de l'Automòbil.

De cara al futur, la direcció de la companyia pretén fer créixer la facturació centrant-se al mercat europeu i en països com Turquia, Algèria i Israel.

La planta de Martorell, va tancar el 2013 amb un rècord de producció des del 2008 i treballa ara al voltant del 75 % de la seva capacitat, amb tres torns en la línia del León, tres en la del Q3 però només dos en la de l'Ibiza i l'Altea.

stats