Economia 19/11/2016

El president de Volkswagen admet que la companyia necessita una "cura d'aprimament"

Matthias Müller assegura que les retallades anunciades a la plantilla es faran de manera sostenible

Ara
2 min
El president del grup Volkswagen, Matthias Müller.

BarcelonaEl president de la junta directiva de Volkswagen, Matthias Müller, defensa la necessitat que l'empresa se sotmeti a una "cura d'aprimament" després d'haver-se engreixat durant els anys de prosperitat. Müller assegura, però, que les retallades anunciades a la plantilla es faran de manera socialment sostenible.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En una entrevista al 'Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung', Müller defensa la decisió de retallar 30.000 llocs de treball fins al 2020, la majoria –23.000 llocs– a Alemanya per estalviar 3.700 milions d'euros anuals i finançar el gir de la companyia del motor de combustió a l'elèctric i a la digitalització.

La companyia va aclarir ahir en un comunicat que no farà acomiadaments forçats fins al 2025: les retallades de personal es faran a través de jubilacions anticipades, reduccions de jornada i altres fluctuacions de personal.

Pel que fa a la crisi dels motors trucats, Müller rebutja la possibilitat que els compradors europeus rebin una indemnització –tal com passa als Estats Units– perquè "la situació de partida és totalment diferent", explica el president de Volkswagen. Müller manté que, per als clients europeus, el que ha passat no suposa un desavantatge ni en el consum, ni en la conducció. "N'hi ha molts que critiquen la legislació nord-americana en altres contextos, com el TTIP, però en canvi quan es tracta de treure'n profit sembla que les lleis dels Estats Units són el camí correcte", apunta Müller.

L'escàndol dels motors trucats afecta més d'11 milions de vehicles a tot el món, entre els quals 700.000 a Espanya. La companyia intenta evitar les indemnitzacions a Europa i centrar-se només en les reparacions, però ja hi ha algunes sentències que els juguen en contra. Fa un mes, un jutjat de primera instància de Valladolid va condemnar el grup Volkswagen a pagar 5.006 euros a un dels seus clients, propietari d'un dels cotxes afectats per l'escàndol dels motors trucats, també conegut com a Dieselgate. La sentència, a la qual va tenir accés l'ARA, és la primera en contra de l'automobilística a Espanya i el jutge és clar: no només obliga la companyia a indemnitzar el client per danys i perjudicis, sinó que també exigeix que li reparin el vehicle i paguin les despeses del judici. La sentència no és ferma i la companyia pot recórrer a instàncies superiors.

stats