Els propietaris de Cola Cao i Nocilla podrien comprar Cacaolat
Segons 'El Periódico', el grup català Nutrexpa vol guanyar quota de mercat a Catalunya. S'allunyen les opcions de compra per a Llet Nostra i Leche Pascual
BarcelonaEl grup català Nutrexpa, propietari de marques emblemàtiques del sector de l'alimentació com Nocilla i Cola Cao, negocia amb Nueva Rumasa la compra de Cacaolat, segons informa El Periódico. El grup de la família Ruiz-Mateos, propietari de la marca catalana de batuts va entrar en concurs voluntari de creditors el passat 18 de març i des d'aleshores s'ha posat en contacte amb altres empreses del sector, com Llet Nostra o Leche Pascual, per mirar de continuar escrivint una història que va arrencar el 1931. Ara, aquestes empreses semblen perdre posicions en la pugna a favor de Nutrexpa, molt present al mercat espanyol dels batuts a través de les marques Okey i Cola Cao Energy, però que vol guanyar quota de mercat a Catalunya. Nutrexpa no ha volgut confirmar l'interès per la històrica empresa de batuts però fonts de la negociació citades al diari del grup Zeta expliquen que l'adquisició s'està ultimant.
La croada dels tuitaires per garantir un futur a la històrica empresa catalana, #salvemelcacaolat, no ha estat ignorada pel món empresarial. Fonts del mercat citades per El Periódico asseguren que entre les companyies interessades a comprar Cacaolat “la més ben posicionada és Nutrexpa, ja que les dues empreses tenen molt en comú” i comparteixen interessos al mercat dels batuts. A Catalunya, Cacaolat té el 90% de quota de mercat en restauració i el 65% en el canal supermercat i hipermercat, que és la part de la distribució que s'ha vist més afectada en l'últim mes. L'empresa té una plantilla de 500 treballadors, 400 dels quals a les plantes de Barcelona i Parets del Vallès, i 100 més a la planta de Saragossa.