Economia 20/02/2016

L’expansió a Itàlia redueix un 20% els beneficis de Cellnex

Júlia Manresa
2 min
El conseller delegat de Cellnex Telecom, Tobías Martínez.

Optimisme i satisfacció són les dues sensacions que els directius de Cellnex Telecom, antiga filial de telecomunicacions d’Abertis, van voler transmetre en la presentació de resultats del primer exercici complet com a companyia independent i cotitzada. Però el cert és que el benefici net de l’empresa presidida per Francisco Reynés ha caigut un 20% respecte al 2014, fins als 48 milions d’euros, principalment a causa de la compra de més de 7.300 torres a Wind, a Itàlia, que va executar l’any passat i que han impactat en els seus números. Reynés va deixar clar que el negoci a Itàlia ja està sumant nous clients i està incrementant el resultat d’explotació, que va créixer un 32%, fins als 235 milions d’euros. Per això, malgrat aquesta caiguda dels guanys, Cellnex va facturar 613 milions d’euros, un 40% més que el 2014. Un altre dels impactes negatius en el resultat de la companyia va ser el cessament en les emissions de nous canals de TDT el maig del 2014 amb què tornaran a comptar el primer trimestre d’aquest any. “La inversió en la infraestructura ja estava feta i, per tant, això repercutirà en el creixement dels ingressos per a aquest sector aquest any”, va explicar Reynés.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Cellnex Telecom té molt clar que el seu negoci es focalitza en les infraestructures de telefonia mòbil, que ja suposen un 50% del negoci. Però a més de la instal·lació de les torres tradicionals, la companyia catalana està estudiant el negoci de les anomenades small cells, infraestructures més petites que s’instal·len en el mobiliari urbà per donar més densitat a la xarxa. De moment, Cellnex ha arribat a un acord amb Orange i l’Ajuntament de Barcelona per desplegar una xarxa de microcel·les per la ciutat.

L’amortització de la inversió a Itàlia té un “impacte lògic” en el compte de resultats un any després de l’operació, segons va explicar el conseller delegat de Cellnex Telecom, Tobías Martínez, però l’expansió a Itàlia és un èxit perquè un 30% dels ingressos provenen d’aquell país. “Cellnex ja és italiana, també”, va afirmar Martínez. De fet, l’empresa encara està a l’espera de conèixer alguna resolució vinculant sobre la seva aposta per la compra d’Inwit, la filial de torres de telefonia mòbil de Telecom Itàlia. “Aquest projecte serà transformacional, i a Itàlia encara ens queda molt camí per créixer”, va assenyalar el conseller delegat. Un cop consolidats el mercat espanyol i l’italià, però, els països més cridaners de cara a nous processos d’expansió serien França, el Regne Unit i Alemanya.

La competència de Telefónica

Cellnex estrena aquest 2016 amb la notícia de la creació de Telxius, una filial que agruparà els actius d’infraestructures de Telefónica. “No ho veiem com un competidor estricte perquè som a Europa i encara no queda del tot clar quin serà el model de negoci de Telxius”, va afirmar el conseller delegat de Cellnex, que va aprofitar per recordar que Telefónica és un dels seus principals clients.

stats