Economia 20/02/2021

Simbioe perd un 18% de vendes però espera un rebot el 2021

2 min
El conseller delegat de Simbioe, Marc Blasco.

BarcelonaSimbioe, empresa catalana de consultoria i gestió d’immobles, va tancar el 2020 amb la facturació més baixa del seu historial, amb 380.000 euros, a causa de l’impacte de la pandèmia. Això representa una davallada del 18% de les vendes, que l’empresa espera recuperar el 2021 amb un creixement del 44%, fins als 550.000 euros, després d’una “reactivació el quart trimestre” de l’any passat, segons el seu conseller delegat, Marc Blasco.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Simbioe gestiona més de 700 immobles. El gruix de la cartera de clients es reparteix entre Catalunya, Madrid i València i inclou les universitats UOC i UIC, l’asseguradora Axa, la cadena de cinemes Cinesa i centres sanitaris com l’Hospital Gregorio Marañón de Madrid. Aproximadament la meitat dels clients són institucions públiques.

L’empresa ofereix serveis de consultoria i auditoria d’edificis, així com de licitació de serveis de manteniment o obres. Ara bé, un 60% del volum de negoci li prové de Quionia, una aplicació que permet la gestió d’actius immobiliaris i d’espais per a empreses. 

L’aplicació té diversos mòduls que permeten gestionar documentació, com ara plànols, permisos d’obres o llicències, així com incidències; per exemple, avaries, o documentació sobre riscos laborals. Simbioe ha anat ampliant les funcions de l’apli i amb la pandèmia també ha inclòs la reserva d’espais com aparcaments, sales de reunions o taules per als empleats.

Caiguda inicial del sector sanitari

El 2020 l’empresa va notar una caiguda de la facturació en els mesos de més intensitat de la pandèmia que ha llastat el resultat anual, però espera un “efecte rebot” de cara al 2021, indica Blasco. “Vam tenir menys demanda del sector sanitari”, explica. En altres àmbits, però, les vendes es van mantenir o alguns clients van demanar “adequar” l’aplicació a les noves necessitats de cada empresa, com seria el cas de locals d’oci nocturns, escoles o museus, afegeix Blasco.

Malgrat que ha treballat puntualment amb clients a Portugal i que estudia ampliar mercats a aquest país i a França a mitjà termini, l’empresa descarta de moment fer el salt internacional. Per al 2023, Blasco es marca com a objectiu els 800.000 euros de facturació.

stats