Tecnologia
Economia 03/11/2021

El super online d'envasos retornables Re-pot Market capta 120.000€

La companyia té com a inversor un dels fundadors de la floristeria online Colvin

2 min
L'equip de Re-Pot Market.

BarcelonaLa botiga a granel de tota la vida també té les seves pròpies rèpliques digitals. Els catalans Alejandro Roset, Javier Maella i Tirsà Sánchez han llançat el supermercat online Re-pot Market, un comerç online per comprar aliments secs, begudes i productes d'higiene amb un sistema d'envasos retornables. Els tres fundadors acaben de tancar una ronda de finançament de 120.000 euros per ampliar en més de 300 referències el seu catàleg i créixer més enllà dels límits de Barcelona cap a altres municipis de l'àrea metropolitana com Sant Just Desvern, Badalona o Esplugues de Llobregat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'objectiu és que un cop el client rebi la comanda a casa i consumeixi els productes en guardi els envasos originals, que l'empresa torna a recollir en el dia i l'hora acordats. D'aquesta manera, l'usuari pot recuperar la fiança que ha pagat pels pots o simplement decidir quedar-se'ls a casa seva. En aquesta cadena d'economia circular i reutilització també hi juguen un paper important productors com la cervesera Damm o distribuïdores de refrescos, que recuperen les ampolles com es fa habitualment amb el canal de l'hostaleria. Re-pot Market també treballa amb Letona o La Retornable, una cooperativa que produeix beguda vegetal amb aquest mateix sistema.

Logística lliure d'emissions

A la ronda hi han participat com a inversors el cofundador de la floristeria online Colvin, Andrés Cester, i l'empresari Hugo Arévalo, al darrere de projectes com l'escola de negocis online The Power MBA o la xarxa social ja extingida Tuenti. Amb aquesta injecció de capital, la companyia també vol incorporar al seu assortiment de rebost una secció de fruites i verdures. De moment, la distribució de les comandes se centralitza a través d'un centre logístic ubicat a Barcelona, mentre que de les entregues d'últim quilòmetre se n'encarreguen proveïdors com Revoolt, que només fa servir vehicles lliures d'emissions contaminants. "De cara a l'any vinent mirarem d'ampliar el magatzem", explica Roset.

Re-pot Market no comparteix dades sobre el volum actual d'usuaris i comandes, però l'emprenedor assegura que el negoci creix a un ritme del 30% mensual. Actualment, a banda dels tres fundadors, l'empresa compta amb més treballadors, dos dels quals s'encarreguen de la logística.

stats