Economia 04/08/2016

La tèxtil Dogi compra la catalana Treiss i entra en el món de la moda

Treiss és una empresa catalana que dissenya roba per a dona i gestiona tot el procés de producció i logístic dels seus clients, que són cadenes de botigues de moda

Elena Freixa
2 min
La tèxtil Dogi va ser adquirida pel fons d’inversió Sherpa l’any 2014.

Dogi vol passar de ser un fabricant de teixits elàstics a ser un grup tèxtil diversificat amb més pes al sector de la moda. La companyia va anunciar ahir la compra de la també catalana Treiss, una empresa de Mataró especialitzada en disseny de roba i control de la cadena de subministrament per a grans cadenes de moda. L’operació és un pas més cap al compliment de l’objectiu de Dogi de sortir del seu negoci tradicional per explorar altres branques d’activitat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’adquisició de Treiss està valorada en set milions d’euros i inclou un pagament variable addicional de 4,5 milions lligat a l’evolució del negoci en els pròxims dos anys, segons va confirmar la companyia ahir. La compra es finançarà amb deute i recursos propis i se sotmetrà a la votació de la junta d’accionistes del grup.

Treiss és una empresa catalana que dissenya roba per a dona i gestiona tot el procés de producció i logístic dels seus clients, que són cadenes de botigues de moda. L’any passat va facturar prop de 22 milions d’euros, els seus guanys abans d’interessos, impostos i amortitzacions (ebitda) van ser de 4,3 milions i va obtenir un benefici net de tres milions. Dogi assumeix els actius i mantindrà també l’equip directiu de Treiss.

Dogi està en mans del fons de capital Sherpa, que va quedar-se la companyia la tardor del 2014 i n’està pilotant un pla d’expansió. Els accionistes s’han marcat la fita de quadruplicar la facturació i arribar a uns ingressos de 200 milions el 2020. Per això, el creixement que l’empresa busca és tant orgànic com inorgànic, segons va dir ahir.

Encara en números vermells

Quan Sherpa va quedar-se Dogi fa dos anys va començar una operació d’enfortiment de la seva situació financera. Va recapitalitzar-la amb una ampliació de cinc milions d’euros i va reduir força el deute que arrossegava.

Amb el pla estratègic en marxa, la rendibilitat és el primer objectiu per a l’empresa, que l’any passat va perdre encara més de deu milions d’euros. En el primer trimestre d’aquest any, l’empresa va registrar pèrdues de 871.000 euros, tot i que va destacar que l’ebitda va ser positiu per primer cop des del primer trimestre del 2013 i va tancar en 73.000 euros en positiu.

stats