Els treballadors de Vueling acusen l'anterior directiva del caos de la companyia

Asseguren que la gestió dels fins fa poc màxims responsables de l'empresa va ser "nefasta". Neguen que ells facin vaga de zel

El comitè d'empresa de Vueling ha atribuït a la "nefasta gestió i previsió" de l'anterior directiva el caos operatiu que viu la companyia, amb cancel·lacions i retards diaris que afecten milers de passatgers, principalment a l'aeroport de Barcelona, al Prat.

Llegeix aquí el que està passant avui al Prat pel caos de Vueling

En un comunicat, el Sindicat de Tripulants Auxiliars de Vol de Línies Aèries (STAVLA) ha negat que aquests problemes es deguin a una vaga encoberta dels treballadors, que asseguren que són "una víctima més de la mala praxi empresarial", com els passatgers.

El sindicat recorda que ja fa temps que va advertir de la falta de planificació i el possible col·lapse que hi podia haver aquest any tenint en compte el creixement operatiu il·limitat planejat per l'empresa.

"Lamentablement vam ser ignorats i l'empresa va continuar el seu projecte d'expansió desmesurada fins a les seves últimes conseqüències, sense solidificar primer les bases de la companyia. El resultat és el present", denuncia el comitè.

La nova directiva de la companyia ha informat els treballadors que està fent "tot el possible" per pal·liar la situació, afegeix el sindicat STAVLA, que confia que les mesures posades en marxa tindran efecte, "pel bé dels passatgers i les tripulacions".

El comitè ha volgut també posar de manifest l'"ingent esforç" que estan fent els treballadors de Vueling, "que lluny de fer una vaga de zel estan donant el millor d'ells mateixos per intentar salvar l'estiu i suporten estoicament i amb professionalitat una situació injustament heretada".