Economia 15/07/2015

La vaga del proveïdor de seients atura la fàbrica de Seat a Martorell

La plantilla de Johnson Controls Eurosit denuncia que la direcció els vol abaixar el sou després que Seat hagi escollit una altra empresa per als seients del futur Ibiza

Elena Freixa
2 min
El nou Q3 es fabrica a la planta que Seat té a Martorell, on s'espera que se'n produeixin 100.000 unitats anuals.

BarcelonaEl fabricant dels seients per a Seat Johnson Controls Eurosit fa aquest dimecres la primera jornada de vaga contra la proposta de l'empresa d'abaixar-los el sou després d'haver perdut el contracte per produir els seients del nou Ibiza. La mesura ha deixat Seat sense subministrament de seients en poques hores i ha obligat a aturar la fàbrica, segons han confirmat a l'ARA fonts de la companyia.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La planta d'Eurosit treballa de manera exclusiva per a la planta de Martorell i seguint el ritme de producció de Seat (el que s'anomena 'just in time'). Per això, la pèrdua del contracte per al futur Ibiza i el temor que els ha traslladat l'empresa que també s'acabi perdent la comanda del futur Audi A1 que venia de bracet posa en perill el futur dels quasi 500 treballadors del proveïdor.

"No tenim cap mena de garantia industrial i se'ns planteja una reducció de sou per igualar les nostres condicions al que dicta el conveni del metall, sense les millores aconseguides a força d'anys", explica a l'ARA el secretari de CCOO a l'empresa, Víctor Parra. Això equival en alguns casos a una retallada d'entre 7.000 i 8.000 euros anuals, afegeix.

Els treballadors també sospiten que l'empresa ha teixit una estratègia per forçar la rebaixa i asseguren que hi ha hagut missatges contradictoris sobre la pèrdua del contracte del nou Ibiza, que ha anat a parar a les mans d'un competidor. "Primer se'ns va dir que s'havia igualat l'oferta més barata que havia fet el competidor, i després la direcció d'Alemanya ens va dir que havíem quedat massa per sobre, així que no sabem què pensar", afegeix Parra.

Altres fonts sindicals han explicat que el competidor que s'ha adjudicat el contracte té uns costos i sous més baixos perquè els seus treballadors no es regeixen pel conveni del metall sinó pel tèxtil, que té unes condicions inferiors. "Això obre un escenari perillós i arriscat pel que fa a la pèrdua de drets laborals al teixit de proveïdors de Seat", afegeix.

Els empleats de Johnson Controls Eurosit han plantejat la vaga fins dimarts tot i que la direcció els ha citat per iniciar converses que puguin desencallar la situació. Seat, de moment, ja ha anul·lat els torns de producció de la tarda, la nit i el matí de dijous i calcula que s'hauran deixat de produir 2.500 cotxes després d'una jornada sencera amb la fàbrica aturada.

stats