Seat tanca el 2012 amb una caiguda del 8% en les vendes

El grup Volkswagen bat el seu rècord amb més de nou milions de cotxes venuts l'any passat, un 11,2% més, i s'apropa al lideratge mundial, que té Toyota amb 9,7 milions

Seat va tancar el 2012 amb unes vendes de 321.000 vehicles a tot el món, un 8,3% menys que l'any anterior, segons les dades que aquest dilluns ha fet públiques el grup Volkswagen, que justifica l'evolució negativa de la marca Seat per la crisi persistent a l'Europa Occidental.

El consorci alemany, en canvi, va aconseguir un nou any rècord de vendes, amb 9,07 milions de vehicles venuts que suposen un creixement de l'11,2% i que l'apropen al lideratge mundial del sector de l'automòbil que ara té Toyota, amb 9,7 milions d'unitats venudes.

Malgrat la davallada de Seat, la marca amb seu a Martorell va aconseguir créixer en alguns dels seus principals mercats europeus, com ara a Alemanya, on va vendre un 22,5% més –63.700 vehicles– o al Regne Unit, on el creixement va ser del 8,2% –39.000 unitats.

Tret de Seat, la resta de les marques del grup Volkswagen va tenir una evolució positiva de les vendes l'any passat. El creixement va ser del 12,7% en el cas de Volkswagen –amb 5 milions de cotxes venuts–, de l'11,7% a Audi –amb 1,3 milons de vehicles– i del 6,8% a Skoda –879.200 cotxes–, per citar alguns exemples.

El mercat asiàtic va ser una de les grans fortaleses de Volkswagen l'any passat, amb tres milions de vehicles venuts, dels quals 2,8 milions corresponen al gegantí mercat xinès, on el negoci va créixer prop d'un 25%.