Economia 13/03/2015

Els viatges i la roba dominen el comerç electrònic, que creix un 22% a l'Estat

Durant el 2014 es van fer 56 milions de transaccions, segons la Comissió Nacional dels Mercats per a la Competència

Ara
1 min
A la botiga online d’H&M hi ha a la venda la col·lecció d’home, dona i nen, i la de llar.

BarcelonaEl comerç electrònic va crèixer un 22% a l'Estat el segon trimestre del 2014, segons un informe de la Comissió Nacional dels Mercats per a la Competència (CNMC) conegut aquest divendres. En total, les compres per internet van representar 3.893 milions d'euros durant la segona meitat de l'any passat. El nombre de compres també va augmentar (24,1%), amb 56,6 milions de transaccions.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Per branques d'activitat, les de més pes van ser les agències de viatges i operadors turístics (16,2%), seguides pel transport aeri (10,3%), el màrqueting directe (5,3%) i la roba (4,6%). En conjunt, el sector turístic va constituir el 34,5% de la facturació del comerç electrònic a Espanya.

La majoria dels ingressos del comerç electrònic (42,5%) del 2014 provenen de compres fetes en llocs 'online' de l'Estat, mentre que el 40,8% de la facturació correspon a compres fetes des d'Espanya en botigues 'online' estrangeres. En aquest segment, destaquen el transport aeri (9,9% dels ingressos) i les agències de viatges (9%).

stats