Balears 31/07/2014

L'STEI-i recorrerà la resolució d'Educació que aplica els projectes TIL

Per la seva banda, FAPA Mallorca, que representa unes 185 associacions de pares i mares (APIMA) a l'illa, ha expressat en un comunicat la seva "indignació més profunda per l'última actuació de la Conselleria d'Educació"

Efe
2 min

PalmaL'STEI-i ha informat avui que interposarà un recurs d'alçada contra la resolució de la Conselleria d'Educació per la qual es disposa que els centres que no tenen un projecte TIL aprovat apliquin el de la comissió de coordinació pedagògica fins que comptin amb un.

"La Conselleria volia imposar amb resolucions el TIL als centres. Un exemple més del seu abús de poder", diu el sindicat en una nota de premsa, en la qual informa també que demanarà la suspensió cautelar d'aquesta resolució.

El sindicat explica que la Direcció General d'Ordenació i Innovació que dicta la resolució "no és competent per determinar sobre aquesta matèria" i considera que es tracta "d'una resolució informativa, no preceptiva i que, per tant, no té contingut aplicable".

Aquesta resolució es basa en l'ordre de desenvolupament del decret de tractament integrat de llengües (TIL), impugnada als tribunals, una vegada que ja s'ha admès a tràmit el recurs contenciós administratiu presentat pel sindicat, afegeix l'STEI-i, que assenyala que, a més, en una peça separada, s'ha de tractar la possible suspensió cautelar d'aquesta ordre.

"La Conselleria, lluny d'intentar un acostament de postures amb el col·lectiu docent, afegeix gasolina al foc. L'equip polític ha volgut forçar la convocatòria i celebració de claustres als centres docents, perquè avalin pedagògicament els projectes TIL", insisteix l'STEI-i.

Conclou qualificant tot l'assumpte d'un "fracàs perquè els claustres no han donat l'aval pedagògic i ara (la Conselleria) afegeix aquesta actuació prepotent i abusiva".

Per la seva banda, FAPA Mallorca, que representa unes 185 associacions de pares i mares (APIMA) a l'illa, ha expressat en un comunicat la seva "indignació més profunda per l'última actuació de la Conselleria d'Educació que, en lloc de treballar per la recuperació de l'estabilitat en els centres, ha reactivat el conflicte educatiu amb la imposició d'una resolució".

Afirma que el rebuig per part dels claustres als projectes lingüístics que ara la Conselleria obliga a aplicar tenia l'objectiu de "fer palesa la disconformitat amb uns projectes que no presenten garanties pedagògiques per a l'aplicació a les aules", de manera que "no es consideren bons" per als menors.

Els pares, que qualifiquen aquesta nova resolució de la Conselleria de "prepotent i unilateral", afegeixen que la mateixa entra en conflicte amb el principi de jerarquia normativa perquè el departament autonòmic "actua en contra de la seva pròpia norma", amb el de sotmetiment a la llei de les administracions i el principi d'autonomia del centre.

En conclusió, FAPA considera que aquest document "presenta indicis que generen dubtes raonables sobre la seva legalitat", per la qual cosa expressa el seu suport als claustres i es reafirma en les seves conviccions i el respecte per la llei, mentre espera que els tribunals prenguin les decisions oportunes en relació amb el recurs en contra de l'ordre de desenvolupament del TIL.

Les associacions de pares afirmen que veuen aquesta situació "amb preocupació" perquè l'educació dels seus fills "està en mans de qui no sap què és fer i, lluny de posar seny, fa i desfà sense altre argument que imposar la seva voluntat encara que això perjudiqui l'alumnat".

stats