EDUCACIÓ
Portada 29/06/2015

L'STEI demana al jutge la suspensió cautelar de l'aplicació de la LOMQE a Secundària

El sindicat ha presentat un contenciós administratiu perquè considera que Riera va “conculcar el dret a la negociació col·lectiva”

Mercè Pinya
3 min
El secretari general de l'STEI, Biel Caldentey. ARA BALEARS.

PalmaContinua la guerra oberta contra la LOMQE. El sindicat STEI ha anunciat aquest dilluns que ha presentat un contenciós administratiu contra els decrets i les ordres dels currículums LOMQE de Secundària i Batxillerat que aprovà el Govern el mes de maig passat.

El sindicat al·lega a “l'absència d'un procés de negociació” en la tramitació d'aquesta normativa per part de la Conselleria de Núria Riera i per això sol·licita també al jutge la suspensió cautelar dels decrets i les ordres atès que s'ha “conculcat el dret a la negociació col·lectiva”, tal com consta en el recurs.

L'STEI considera que la Conselleria d'Educació no ha respectat el criteri “pertinent i formal” de dur a l'àmbit de les meses sectorials d'ensenyament públic i d'ensenyament concertat els currículums en qüestió. Ho hauria d'haver fet, ja que, apunten, es tracta de normativa “que afecta les condicions socials i laborals del professorat”.

“Està documentat que no hi ha hagut un procés de negociació”, ha manifestat el secretari general del sindicat, Biel Caldentey. Assegura que el director general en funcions, Antoni Vera, “s'havia compromès” que aquest assumpte es pogués negociar en el marc de les meses sectorials, “com consta en una de les darreres actes de la mesa”, tot i que aquest fet no s'arribà a produir mai. Per contra, sí que “s'informà” els sindicats d'aquests currículums i de la seva tramitació i redacció, emperò no se'ls sotmeté a cap procés negociador, denuncia Caldentey.

De fet, el mes de febrer, la directora general d'Ordenació en funcions, Isabel Cerdà, va convocar els sindicats que integren la Junta de Personal Docent no Universitari per “explicar-los” els currículums que el seu equip havia redactat. Els sindicats plantaren Cerdà al·legant que aquesta qüestió s'havia d'abordar en el marc de les meses, com a òrgans negociadors legitimats.

Posteriorment, el 9 de març, Vera convocà la mesa sectorial i fou en aquesta reunió quan la Conselleria es comprometé que hi hagués un procés d'informació i que passàs per mesa tot allò que afectàs les condicions laborals.

A l'abril, el Consell Escolar de les Illes Balears votà en contra d'aquest desplegament normatiu i demanà al Govern que ajornàs l'aplicació de la LOMQE a ESO i Batxillerat un curs més, cosa que han fet altres comunitats autònomes. Finalment, el Consell de Govern acabà aprovant els decrets i les ordres dia 15 de maig i va desoir les peticions de la comunitat educativa.

Igualment, denuncien la “manca total de negociació” de la Conselleria pel que fa a les tres hores de lliure disposició que té cada curs, una decisió que, diuen, “ha deixat en mans dels departaments i dels claustres dels instituts i ha negligit la seva responsabilitat com a Administració”.

Objectiu, paralitzar la LOMQE

L'objectiu de l'STEI és clar i persegueix únicament paralitzar la implantació de la LOMQE a ESO i Batxillerat. Per això n'ha demanat la suspensió cautelar a la justícia. “La implantació per al proper curs escolar dels nous currículums a Secundària i a Batxillerat suposarà un nou caos als centres docents, i la pèrdua de llocs treballs o la minva substancial dels horaris de feina per a aquell professorat que fins ara ha impartit les matèries que es veuen més afectades amb l’aplicació de la LOMQE”, adverteixen. Pensen, així, que es podrà evitar la inestabilitat als centres docents i evitar la pèrdua de llocs de feina dels docents afectats per la nova distribució d'hores lectives que fa la llei orgànica.

El recurs de l'STEI se suma als quatre que ja va interposar l'Assemblea de Docents fa 10 dies. En aquest cas, els docents tindrien “sospites” que hi ha hagut irregularitats en la tramitació d’aquesta normativa, com hauria indicat el Consell Consultiu, explicà Iñaki Aicart en el seu moment.

stats