Balears 17/02/2015

Els directors de Secundària insisteixen que voler aplicar el curs que ve la Lomqe a ESO és “massa precipitat”

Educació manté que la llei ve marcada per “un agent superior” i que els directors “ho entenen perfectament”

Mercè Pinya
2 min
Els representants dels directors de Secundària amb Bel Cerdà aquest dimarts. CAIB

PalmaEl termini de 7 dies que ha fixat la conselleria d'Educació, a través de la direcció general d'Ordenació, per poder presentar al·legacions als projectes de decret pels quals s'estableixen els currículums d'ESO i Batxillerat d'acord amb el que fixa la Lomqe són “totalment insuficients” per als directors de Secundària, que dubten de si podran abordar la informació recollida en els nous currículums de 76 assignatures i presentar-hi esmenes. El termini d'exposició pública comença aquest dimecres, emperò Educació ha optat pel mínim que exigeix la llei: 7 dies. “Tenen molta pressa per aprovar-ho tot abans del mes de maig”, ha declarat Antoni Morante, president d'ADESMA-FADESIB. “Temem que tots els tràmits aniran per via d'urgència, el que demostra unes presses que no compartim”, ha afegit.

El cas és que els directors insisteixen: “els canvis que es fan són massa importants com per no provocar un trasbals sense conseqüències en els alumnes i en els centres; tot és massa precipitat”, diu Morante. Per això en la reunió mantinguda aquest dimarts dematí a la conselleria d'Educació amb la directora general d'Ordenació, Bel Cerdà, i el seu equip tècnic, han tornat a demanar un ajornament d'un curs en l'aplicació de la Lomqe a Secundària. La resposta ha estat negativa. “Quan hi ha un agent superior que fixa una normativa, aquesta s'ha de complir”, ha explicat a l'ARA Balears la directora general, que ha afegit que “ho han entès perfectament”.

Els directors de l'ensenyament públic estan preocupats per com els nous currículums afectaran les plantilles en els centres educatius. “Les assignatures de plàstica, música o tecnologies ara ja no seran obligatòries, i ens passen tota aquesta responsabilitat organitzativa als centres”, lamenta el president dels directors de Secundària. També els preocupa de la Lomqe “els estàndards d'aprenentatge molt rígids, la limitació de les adaptacions curriculars i la desaparició dels programes de diversificació” suposaran un greu problema que deixarà “fora del circuit” a molts joves amb necessitats específiques, que s'hauran de sotmetre al mateix sistema de revàlides. Cerdà remarca que la diversificació curricular se substituirà ara per programes de reforç a segon i tercer d'ESO i que “la idea és que els joves puguin fer un 4rt d'ESO ordinari” perquè puguin acabar graduant-se en Secundària.

Més enllà de les crítiques, Morante reconeix que veuen positiva i “interessant” la nova disposició horària que preveu 3 hores de lliure disposició dels centres per reforçar assignatures. “Ara bé, ha de quedar clar que això no és autonomia de centre”, ha afegit. També reconeix la feina feta pels tècnics.

La directora general ha mantingut aquest dimarts, reunions amb el col·lectiu de directors de l'ensenyament públic, amb Escola Catòlica, les Cooperatives d'Ensenyament i la patronal CECE per presentar-los els esborranys de decrets i dels currículums de 76 assignatures, que assegura els han “donat l'enhorabona” per la feina feta.

stats