CAIXABANK INFORMA

Almoines digitals, la tecnologia al servei de la solidaritat

CaixaBank posa en marxa caixonets que permeten fer donatius en el moment que es desitgi, en el lloc on s’estigui i a través de qualsevol mitjà de pagament digital

Vols fer un donatiu? Ja no cal que et desplacis fins a un lloc concret. CaixaBank ha posat en marxa amb Càritas Diocesana de Barcelona i a la seu de Càritas Diocesana de Terrassa un servei de “caixonet d’almoines digital”, perquè qualsevol persona pugui enviar les seves aportacions de forma senzilla i sense la necessitat d’introduir números de compte. L’únic que es necessita és un dispositiu 'wearable' compatible amb el pagament mòbil, com pot ser un telèfon, una targeta 'contactless' o un rellotge intel·ligent.

Senzill, segur i solidari

L’usuari pot enviar els seus donatius –qualsevol import fins a un màxim de 20 euros–, de forma senzilla, a qualsevol hora i des de qualsevol lloc amb els seus dispositius mòbils, independentment de l’entitat financera de la que sigui client i el tipus de targeta que tingui. És perfecte per enviar petites quantitats de diners a través del sistema Bizum, el servei que permet fer pagaments amb l’aplicació del teu banc i que arriben al destinatari en menys de 5 segons. A més a Càritas Diocesana de Barcelona i Càritas Diocesana de Terrassa, existeix la possibilitat de fer aportacions amb un model especial de TPV 'contactless' del qual disposen físicament a les seves seus. En aquests casos el procediment també és simple i fàcil, només cal seleccionar a la pantalla que hi ha, l’import que es vol donar i acostar-hi un dispositiu 'contactless' –targeta, mòbil o altres mitjans de pagament digital–, i Càritas recull 'in situ' les aportacions. Així doncs, es poden combinar les dues opcions per oferir el “caixonet d’almoina digital” tant dins com fora de la institució. El servei, a més de posar-se en marxa a Càritas Diocesana de Barcelona i Terrassa, està operatiu a diferents punts de Catalunya, Madrid i Andalusia, i té previst estendre’s a més d’un centenar d’institucions de tota Espanya al llarg de 2019.

Afavorint la digitalització

La directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina, destaca la importància de desenvolupar nous serveis financers pensats per a les persones: “CaixaBank creu que les noves tecnologies han d’estar, sempre, al servei de les necessitats dels clients, i aquest sistema és un bon exemple de com es pot millorar l’experiència d’ús per afavorir la digitalització de tot tipus de sectors”. Una vegada més, el desenvolupament tecnològic de CaixaBank s’adapta a les necessitats del client. “Resulta gratificant poder contribuir al fet que una entitat social de referència pugui incorporar les noves tecnologies per ampliar la seva capacitat d’acció i així ser millors i més útils per a la societat”, apunta Alsina.

CaixaBank és l’entitat financera líder en pagament digital, els seus clients han realitzat 30 milions de transaccions amb el mòbil durant 2018 i més de 800.000 clients tenen vinculades les seves targetes a un telèfon mòbil per fer pagaments. També és l’entitat líder en mitjans de pagament a Espanya, amb 16,8 milions de targetes emeses i unes quotes de mercat del 23,7% en facturació per compres i del 28% en facturació a través dels TPV en comerços. I està entre els bancs més ben valorats del món per la qualitat dels seus serveis digitals i l’aposta que fa per la transformació digital.

Més continguts de

El + vist

El + comentat