Especials 02/12/2014

Bones pràctiques del bon comercial

Set consells que conformen una guia per portar bé el negoci tant de portes endins com de portes enfora

1 min

1. Donar valor afegit al tram final: El tracte i l’atenció a la persona que compra és elemental i un fet diferenciador a l’hora de vendre al detall.

2. Posar-se en el lloc del client: La dita “allò que no vols per a tu no ho vulguis per a ningú” es pot aplicar aquí, ja que no es tracta de vendre per vendre.

3. Destacar la fidelització: Tot i que s’ha de tractar igual a tothom, cal tenir especial cura dels clients habituals: no s’han de perdre.

4. Conèixer els productes: Els clients cada vegada saben més coses sobre els productes, ja que utilitzen Internet per informar-se, i cal tenir-ho en compte.

5. Conèixer l'establiment on es treballa: Cada botiga detallista té la seva manera de funcionar i el venedor s’hi ha de saber adaptar, no a l’inrevés.

6. Tenir una formació específica: Si els consumidors veuen que la persona que els ven un producte hi entén, agafen més confiança.

7. La importància de la postvenda: Un cop s’ha venut un producte s’ha de pensar que el client el pot retornar, i cal preveure-ho i saber-hi reaccionar.

stats