FEMBCN
Especials 12/03/2011

Una ciutat capital

Beatriz Arias
2 min
Una vista de la ciutat /AJUNTAMENT DE BARCELONA

BarcelonaProjectar internacionalment Barcelona i promoure la ciutat com a entorn atractiu per a les inversions, els negocis i les activitats econòmiques és una feina fonamental per a la reactivació econòmica de la ciutat. Aquesta tasca es porta a terme a través de diversos instruments de promoció gestionats per l’Ajuntament de Barcelona i ha donat els seus fruits en els últims anys. Actualment el nom de Barcelona ajuda positivament les empreses de la ciutat a introduir-se en els mercats exteriors perquè és una garantia de disseny, d’innovació i de qualitat. La marca Barcelona aporta valor.

Projecció de la ciutat

Els Jocs Olímpics del 1992 van permetre situar al mapa la ciutat i construir associacions positives i empatia envers tot allò relacionat amb Barcelona. Aquesta tendència ha continuat i el posicionament de la ciutat s’ha traduït en el creixement del nombre de visitants, tant per oci com per negoci, en l’atracció de talent innovador i en l’ús de la marca Barcelona per empreses de diferents àmbits per posicionar-se en el mercat global. Tant el sector de la moda, amb referents com Mango o Custo, com els esports, amb la World Race, o la tecnologia, amb el Mobile World Congress, posicionen el nom de Barcelona al món. Per incrementar la presència internacional l’Ajuntament de Barcelona ha impulsat plataformes de col·laboració público-privada que utilitzen la marca Barcelona i la difonen per tot el món. Actualment hi ha dotze iniciatives en aquesta línia, entre les que destaquen: Turisme de Barcelona, Barcelona Centre de Disseny, Barcelona Media i Barcelona BioTech.

Capital euromediterrània

Durant aquest mandat Barcelona ha liderat el rellançament de les relacions entre la Unió Europea i els països de la ribera sud i est del Mediterrani amb la creació el 2008 del Procés Barcelona - Unió per la Mediterrània (UpM), que fomenta projectes d’interès comú en àmbits com l’energia solar, el desenvolupament empresarial o les autopistes marítimes i terrestres. El secretariat de la UpM és a Barcelona i es va inaugurar el març del 2010. Aquestes relacions internacionals promogudes des de la política municipal generen sinergies per al desenvolupament de les ciutats.k

www.bcn.cat/barcelonabusiness

stats