Especials 25/06/2018

Glòries, un eix comercial integrat absolutament a l’entorn

La facilitat d’accés i les característiques de l’espai seran dos factors de sostenibilitat

3 min
Imatge de l'Eix Comercial Glòries des del centre mateix de l'espai

El nou Eix Comercial Glòries aposta per una integració total al seu entorn. L’espai compta amb un carrer que engloba una oferta lúdica, gastronòmica i comercial oberta i integrada a la ciutat. D’aquesta manera, el centre s’ha sumat a la remodelació urbanística de la zona, per oferir una experiència única tant a veïns com a turistes, amb un centre que es troba al bell mig del districte 22@ de Barcelona.

Per fer realitat aquest projecte, l’empresa Unibail-Rodamco-Westfield ha invertit més de 148 milions d’euros en la reforma dels més de 67.000 m2 que configuren l’Eix Comercial Glòries. El director de la companyia a l’Estat, Benoît Dohin, ha remarcat que el nou espai «aporta un eix vertebrador a la ciutat», de manera que s’uneixen fins a cinc barris. D’aquesta manera, el nou projecte es converteix en un «referent» pel que fa a futurs projectes de la companyia.

Imatge aèria de l'Eix Comercial Glòries

Una alternativa oberta a un centre congestionat

De fet, el nou Glòries uneix dues de les principals arteries de la ciutat: la Gran Via i la Diagonal, amb la qual cosa es recupera la trama arquitectònica i urbanística del pla Cerdà. En aquest sentit, les instal·lacions compten amb cinc entrades generals: una a Gran Via, dues a l’avinguda Diagonal, dues al carrer Llacuna i una altra al carrer Ciutat de Granada. Les característiques de la remodelació permeten a l’espai ser una alternativa al centre congestionat de la capital catalana, amb l’objectiu d’oferir un espai agradable per passejar, gaudir del clima mediterrani i l’atmosfera de la capital catalana... també després de la feina: les botigues estan obertes fins a les 22 hores i els restaurants fins a la una de la matinada.

L'Eix Comercial Glòries des de dins en versió nocturna

Oferta mixta: insígnies internacionals i marques locals

Un dels grans atractius del nou espai és el mix comercial que fa de grans insígnies internacionals i marques locals per disposar d’una oferta combinada i atractiva. Per aquest motiu, juntament amb Cottet, Munich, Desigual, Mango o Casa Palet, l’espai compta amb botigues emblemàtiques d’Uniqlo (la segona a Espanya), Nyx, Super Drim, que ha obert a Glòries un dels seus principals pals de paller, amb un espai de més d’onze metres de diàmetre a l’interior del local, o H&M. Entre totes les firmes presents, hi ha un total de 130 establiments.

Més enllà de l’oferta comercial

El caràcter proactiu del nou centre comercial Glòries queda clar també amb la voluntat d’acollir esdeveniments de diversos tipus. Igual com recentment hi ha hagut esdeveniments relacionats amb la moda, el cinema o la música, ara amb l'inici de les rebaixes d'estiu Glòries s'omplirà d'activitat en aquest sentit, amb importants descomptes. A banda, els diumenges les famílies tenen una cita a la zona d'El Mercat, ja que hi ha programades molts actes destinats en aquest sector del públic.

Compromís amb l’entorn

El nou espai també és una peça clau dins dels objectius de sostenibilitat mediambiental, social i econòmica, plasmats en el pla ‘Better Places 2030’ de la companyia Unibail-Rodamco-Westfield. Entre les fites plantejades, destaca reduir en un 50% les emissions de diòxid de carboni, i que almenys un 90% dels visitants accedeixin al nou Glòries en mitjans de transport sostenibles de cara al 2030. L’espai conjura el foment de la mobilitat sostenible, fomentant l’accés a peu o en bicicleta i el transport públic, amb la generació d’energia a través de fonts naturals.

Precisament, els principals beneficis mediambientals s’estan aconseguint ja amb l’eliminació de les galeries tancades i garantint l’accés a totes les botigues des del carrer.

stats