Interior llança una aplicació mòbil per als turistes que no parlen els idiomes del 112

Desenvolupada per Telefònica i pionera a Europa, inclou un sistema de geolocalització per detectar en "pocs segons" on es troba l'emergència

El conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha presentat aquest divendres l'aplicació mòbil '112 Accessible', dirigida als turistes que visiten Catalunya i que no parlen el idiomes amb els quals el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Pionera a Europa i desenvolupada per Telefónica, incorpora la comunicació en rus, xinès, àrab, polonès, japonès i italià. Inclou, a més, un sistema de geolocalització per tal de detectar "en pocs segons" on es troba l'emergència.

L'aplicació es basa en pictogrames que recullen les principals emergències que atén el 112, agrupades en tres apartats: policials, de salvament i extinció d'incendis, i sanitaris. Cada un d'aquests pictogrames també inclou consells per minimitzar el risc mentre no arriben els serveis d'emergències.

En declaracions a l'Hotel Claris de Barcelona, Espadaler ha assegurat que la nova aplicació permetrà que qualsevol turista pugui ser atès amb "la mateixa celeritat" que un ciutadà de Catalunya quan tinguin una emergència, i ha afirmat: "Aquesta aplicació ens permet fer un salt qualitatiu en el turisme que necessitem i volem com a país, un turisme de qualitat". En aquest sentit, ha apuntat que "la seguretat, en el seu sentit més ampli, és el primer vector per decidir un destí turístic", molt per davant del preu, els atractius gastronòmics o culturals, entre d'altres.

El Gremi d'Hotels de Barcelona ha estat la primera entitat a adherir-se al projecte de '112 Accessible', amb la signatura d'un conveni amb la Generalitat i Telefónica. D'aquesta manera, els turistes que s'allotgin al sector hoteler de la capital catalana obtindran un codi per poder instal·lar l'aplicació. Un codi necessari –ha explicat el conseller– pel fet que l'usuari ha de donar la seva autorització per ser geolocalitzat, i també per impedir que la gent es descarregui "indiscriminadament" l'aplicació i en faci un mal ús. El president del gremi, Jordi Clos, ha assegurat que el nou aplicatiu millorarà "l'experiència turística a Barcelona", així com la "percepció" que tenen els visitants de la ciutat i la seva "competitivitat" respecte altres destinacions.

Espadaler ha explicat que altres entitats del sector turístic –de l'àmbit de les cases rurals, els càmpings o els apartaments– també podrien signar el conveni per adherir-se al projecte en les pròximes setmanes.

Un projecte de llarg recorregut

També a la presentació, la directora general de Turisme de Catalunya, Marian Muro, ha explicat que el projecte '112 Accessible' ve de lluny. De fet, la idea va néixer d'una primera aplicació per facilitar l'accés de les persones amb discapacitats auditives als serveis d'emergència de Catalunya. Amb tot, ha afirmat que iniciatives com aquesta "ens permeten ser un país modern i singular".

De la seva banda, el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, ha afirmat: "És un orgull i un privilegi participar en aquest projecte". Faura confia poder seguir treballant a Catalunya en noves aplicacions per "satisfer necessitats" en els àmbits d'Interior i turisme.

La presentació ha comptat amb la presència de cònsols de països com Japó, el Marroc, Albània, Turquia, Finlàndia i Guinea, entre d'altres, així com de diversos representants del sector turístic.

Més continguts de