Les marques que juguen a casa

Per a Seat i Nissan -amb fàbriques a Martorell i a la Zona Franca-, Honda -amb seu a Santa Perpètua de Mogoda- i les firmes del grup Audi-Volkswagen -que tenen la base d’operacions al Prat de Llobregat-, aquesta edició d’Automobile és especial per la seva vinculació al territori.

AUDI E-TRON

Fabricat a Brussel·les, el primer elèctric pur d’Audi ja és una realitat molt esperada per tothom. Un cotxe gros, de gairebé cinc metres de llarg i 1,6 d’alçada, amb una gran capacitat a l’interior, que vendran aquí a partir de 82.400 €. L’Audi e-tron ofereix més de 400 quilòmetres d’autonomia, un parell motor espectacular i una capacitat de regenerar energia a partir de les frenades sorprenent.

AUDI Q4 E-TRON

Sobre la plataforma MEB del grup, aquest SUV elèctric compacte amb tracció total incorporarà dos motors elèctrics que asseguraran una autonomia de 450 km. La velocitat màxima del cinquè cotxe elèctric de la marca dels anells estarà limitada a 180 km/h, i no arribarà al mercat fins a les acaballes de l’any vinent. D’aquí al 2025 Audi farà set elèctrics més. Han trigat, però ara van a totes.

CUPRA FORMENTOR

Aquesta barreja d’un cupè i un SUV -un CUV- serà un híbrid endollable que arribarà al mercat l’any vinent, i que aspiren a fabricar a Martorell, on l’han concebut totalment. Tindrà un motor de 245 CV i una autonomia elèctrica de 50 quilòmetres. Ja hem tingut ocasió de veure’l en alguns salons abans, però l’expectació que genera aquest cotxe mereix repetir-ne una observació detallada.

HONDA CR-V HYBRID

A l’estand del setè fabricant mundial destaquen les versions del CR-V amb el nou motor 1.5 VTEC Turbo i, sobretot, les híbrides amb el 2.0 que utilitza la tecnologia i-MMD. Aquest últim representa un pas més que els ha de portar al 2025, quan tots els seus models a Europa comptaran amb una versió elèctrica. Un camí que va començar el 1999 amb l’Insight, el primer híbrid que va arribar al continent.

HONDA HR-V SPORT

La vocació esportiva d’aquesta marca és ben present a Automobile. A més d’alguna unitat de l’NSX, l’híbrid més potent de la marca, i de la versió TCR del Type-R que lidera aquest certamen, a Montjuïc podem veure la declinació Sport de l’HR-V, un SUV compacte que equipa el nou motor 1.5 turbo de la marca, capaç de lliurar 182 cavalls de potència a aquest vehicle que s’ha sofisticat molt.

NISSAN LEAF

L’aportació de Nissan a Automobile és molt important. Com a dominadors dels crossovers hi seran amb totes les motoritzacions dels Qashqai i X-Trail. El seu lideratge en electromobilitat el trobem amb el Leaf de zero emissions. I al Connected Street podem provar els sistemes que formen la conducció intel·ligent de la marca, com el sistema Propilot, una anticipació de la conducció autònoma.

SEAT EL-BORN

El seu nom és més que un joc de paraules. Nascut a Barcelona, serà el primer cotxe totalment elèctric de Seat que, de tota manera, es fabricarà a Alemanya. Tindrà una autonomia de 420 quilòmetres i per carregar-lo n’hi haurà prou amb 45 minuts. De moment és encara un concept car basat en la plataforma MBE, comuna als elèctrics del consorci, però l’any vinent ja sortirà a la venda.

SEAT MINIMÓ

Vam tenir l’oportunitat de veure’l al Mobile World Congress, però juntament amb el Cupra Formentor i el Seat el-Born és una de les propostes de la firma catalana a l’Automobile. Aquest biplaça de 2,5 metres promet una autonomia de més de 100 quilòmetres, incorpora el màxim nivell de connectivitat -basat en la tecnologia 5G- i busca el privilegi de poder aparcar als llocs reservats per a les motos.

SKODA SCALA

El vam descobrir a Ginebra i ara ja està a punt per comercialitzar-se a l’Estat. Aquest compacte disposa de tres motoritzacions -una de dièsel- i quatre nivells d’acabats. El preu de partida de la versió 1.0 de gasolina de 115 CV és de 13.990 €. El disseny d’aquest cotxe ve marcat pel prototip Vision RS. Cal destacar-ne l’interior i, sobretot, les opcions de personalització que ofereix.

SKODA VISION X

Vision és la denominació que Skoda fa servir per als seus prototips que avancen els cotxes que comercialitzaran més endavant. A Barcelona podem veure el Vision X, el primer híbrid de la marca que combina gas natural, gasolina i electricitat. Aquesta barreja fa que només emeti 98 grams de CO2 per quilòmetre, i que el puguem utilitzar amb tracció al davant, al darrere o a les quatre rodes.

VOLKSWAGEN ID CROZZ

És un dels concept cars que Volkswagen fa un cert temps que presenta als salons on va, per avançar-nos les línies de treball de l’electromobilitat cap a on s’enfoca la companyia en un futur immediat. Amb aspecte de SUV cupè de quatre portes, tenen previst començar a fabricar-lo l’any vinent. No us perdeu la modularitat de l’interior, una de les seves millors aportacions.

VOLKSWAGEN ID BUZZ

A finals de mes faran una nova edició de la concentració FurgoVolkswagen, per a tots els entusiastes d’aquestes simpàtiques furgonetes, les Bulli que es van popularitzar als setanta. L’ID Buzz és la seva versió del futur sobre la plataforma MEB, per als cotxes elèctrics del grup. Fa gairebé cinc metres de llarg i dos d’ample, i porta les bateries a terra, cosa que hi aporta una gran estabilitat.

Més continguts de