BBVA AMB LES NOVES TECNOLOGIES

“BBVA AvalBox és un innovador servei que marca un abans i un després en l’emissió d’avals digitals”

Entrevista a Olga Escriu, directora de negoci de banca d’empreses i corporativa a BBVA

Judit Monclús
3 min
Olga Escriu és la directora de negoci de banca d’empreses i corporativa a BBVA

BBVA estén els avantatges de la transformació digital al món empresarial amb AvalBox, una eina per emetre avals online.

BBVA AvalBox és el primer servei d’avals digitals en banca. Què ofereix i a qui us dirigiu?

A BBVA som pioners en l’aportació de solucions digitals per als nostres clients. Un clar exemple és BBVA AvalBox, un innovador servei que marca un abans i un després en l’emissió d’avals digitals. Amb aquest servei, el nostre client pot sol·licitar i emetre avals online amb total agilitat i seguretat, sense paperassa ni desplaçaments. Tot el procés està digitalitzat, des que se sol·licita l’aval fins que es recull. Així, se simplifica un procés que fins ara només es podia gestionar de forma presencial.

Quin nivell de fiabilitat assegura aquest servei?

L’aval digital permet sol·licitar, presentar i consultar el document de forma ràpida i amb la màxima seguretat. La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre actua com a tercer de confiança i comunica als interventors l’emissió de l’aval, custodia el document i ofereix un servei de verificació. Tot i això, l’eina també permet realitzar aquesta gestió com fins ara, en paper. Per presentar-lo d’aquesta manera, només cal sol·licitar-ho a BBVA AvalBox i recollir-lo en una oficina comercial. L’aval també pot presentar-se de manera telemàtica, com és el cas de la seu electrònica de la Caixa General de Dipòsits (Tresor Públic), amb la qual BBVA ha arribat a un acord. De la mateixa manera, el procés es pot consultar des del web o des del mòbil, tant per part de l’empresa com del beneficiari, ja sigui del sector públic o privat.

Per què és tan important que s’hagi generat aquesta aplicació dins del segment corporatiu?

En la nostra estratègia de buscar solucions per als nostres clients vam veure que una de les coses que suposava més tràmits era la petició d’avals, un procés que s’havia de dur a terme de forma manual i dedicar-hi moltes hores. El beneficiari de l’aval, en el món físic, no té manera de saber de forma segura que la garantia és efectiva, per exemple, amb tota la incertesa que això provoca. A més, des que es demana fins que finalment es concedeix poden passar uns quants dies. Amb la nova plataforma de BBVA s’aconsegueix accelerar tot el procés d’una forma ràpida, còmoda i senzilla, de manera que permet al client gestionar els seus recursos de forma més eficient. Calculem que més de 10.000 empreses es podran beneficiar d’aquesta nova eina.

¿Com s’adeqüen els reptes digitals de BBVA als propòsits de les empreses?

El nostre repte és acompanyar els clients empresarials en l’objectiu d’aconseguir els seus objectius i consolidar una relació de futur aportant cada dia solucions diferents a una situació actual en plena transformació digital. Volem estendre els avantatges de la transformació digital al món empresarial, i BBVA AvalBox forma part d’aquest procés.

De fet, compten amb l’equip 1+9. Què aporta a aquestes empreses?

El model de distribució de la banca d’empreses ofereix als nostres clients un valor diferencial, l’equip 1+9, que són un director de relació i un equip d’especialistes que ofereixen als nostres clients un assessorament personalitzat que persegueix donar solució als processos d’internacionalització, de finançament i de projectes transaccionals, així com acompanyar-los en les decisions estratègiques amb la banca d’inversions.

stats