BBVA AL MÓN

“A BBVA hem evolucionat cap a una marca global, responent a la nostra transformació i globalitat”

Entrevista a Ricardo Maldonado, Marketing Partner Director de BBVA Espanya

El BBVA desplega a tot el món la seva nova identitat de marca. El Marketing Partner Director de BBVA Espanya, Ricardo Maldonado, explica com s’ha arribat a aquesta nova identitat i els objectius que presenta aquesta evolució cap a una marca global.

El BBVA ha unificat la seva marca a escala global i ha estrenat logotip. Per què ara?

Des del 1999, quan es va produir la fusió del Banco Bilbao Vizcaya i Argentaria, el logotip ha sigut objecte de canvis i retocs. En aquesta ocasió, el banc unifica la seva marca a tots els països on és present, tal com li pertoca a una entitat global que treballa per donar el millor servei amb la mirada posada en el futur. A BBVA apostem per la màxima innovació com a eix de desenvolupament del nostre servei al client, hem evolucionat fins a convertir-nos en una marca global, responent a la nostra estratègia de transformació i globalitat, i som a la vegada una entitat fortament compromesa amb els territoris on som presents. Com que som coneixedors de la realitat del client, ens hi hem adaptat per donar resposta a les seves necessitats on, quan i com vulgui. Aquest ha estat l’objectiu del nostre canvi d’identitat: poder comunicar millor aquesta realitat.

El BBVA és un banc amb trajectòria i amb una marca molt consolidada. Amb aquest punt de partida, ¿no teniu por de perdre la força de la vostra identitat?

Al contrari, la globalitat multiplica la força de la marca perquè ofereix importants avantatges en termes de creixement i de diversificació. Considerem que tenir una marca única és part essencial en el procés de transformació en què està immers el BBVA des de fa anys. Aquesta nova identitat també és un clar reflex dels valors del BBVA, especialment el que marca la nostra unió com a equip.

Quin significat té el nou logotip?

La nova identitat està pensada des del principi tenint en compte el client. En el procés de disseny del nou BBVA es van provar diferents logotips i finalment s’ha escollit el que, segons els mateixos clients, connecta millor amb el nostre propòsit de posar a l’abast de tots les oportunitats d’aquesta nova era. La lletra A en moviment ascendent representa l’oportunitat, és un símbol de prosperitat i de creixement, i trasllada valors positius. A més, en la nova identitat és molt important el tractament de la llum, que inspira una oportunitat per abastar les nostres metes i somnis.

Heu canviat el logo a totes les sucursals d’Espanya?

Ja hem canviat la marca en 150 oficines repartides per tot el territori estatal. La nova identitat s’aplicarà a tots els edificis i oficines de manera gradual al llarg dels pròxims 12 mesos.

En una entitat de la dimensió del BBVA, canviar de manera global la marca deu ser un procés molt complex i que requereix molts recursos. ¿Què ha suposat?

Es tracta d’un treball que afecta diverses àrees i que requereix una gran coordinació. Requereix arribar a un gran nivell de detall, que comença amb la realització d’un mapa de contacte de la marca amb el client. Un cop realitzat, es valora el seu impacte i es prioritza la implantació. Et pots imaginar que al BBVA, on comptem amb les millors coses del món físic i del digital, el resultat d’aquest invent és interminable però és molt important per definir l’estratègia i les prioritats d’implantació. Seguint aquest full de ruta marcat pel mateix client és com anem realitzant els canvis.

Més continguts de

El + vist

El + comentat