BBVA supera els 15 milions d'usuaris mòbils actius a escala global

Aquesta xifra ha augmentat un 40% durant l'últim any

Judit Monclús
3 min
La taxa d'interacció dels usuaris amb els serveis de BBVA ha augmentat dues vegades i mitja en menys d'un any

El nombre de persones que opta per utilitzar el telèfon mòbil per poder accedir als serveis que ofereix BBVA per aquest canal s'ha incrementat més d'un 40% en l'últim any. Aquest augment ha fet que l'entitat bancària tingui actualment més de 15 milions d'usuaris mòbils actius a escala global. De fet, a mesura que el nombre de serveis que ofereix per aquesta via s'amplia, els nivells d'interacció a través dels 'smartphones' també ho fa. Segons les xifres proporcionades per BBVA, les taxes d'interacció a l'estat espanyol s'han incrementat gairebé dues vegades i mitja en menys d'un any –han passat de les 23,8 interaccions que hi va haver el mes de maig del 2016 a superar els 56 milions un any més tard–. Al llarg d'aquest mateix període les visites a la pàgina web de l'entitat bancària que s'han fet des de dispositius mòbils també s'han incrementat i han arribat a superar els 2,5 milions d'interaccions mensuals.

Segons assenyala Derek White, responsable de 'customer solutions' de BBVA, l'entitat ha aconseguit una fita important, encara que esperada: "Fa temps que va quedar clar que, de la mateixa manera que els clients utilitzen el telèfon mòbil per fer més coses, des dels serveis de missatgeria instantània fins a buscar informació per fer les seves compres, la banca hauria de ser on hi ha els seus clients i posar a la seva disposició una gran experiència d'usuari". A l'estat espanyol el 92% de la cartera de productes i serveis de BBVA estarà disponible a través de les aplicacions mòbils a finals d'aquest any.

Aplicacions ràpides i intuïtives

BBVA té ara mateix més de 20 milions de clients digitals i les seves vendes a través d'aquest canal superen el milió de transaccions al mes. Actualment el servei que més utilitzen els clients de BBVA a través de les aplicacions mòbils és la consulta dels saldos, i també hi destaca l'ús de les funcionalitats de pagaments i transferències. Segons White, hi ha hagut un augment del nombre d'usuaris perquè els clients de l'entitat tenen la possibilitat d'accedir a les seves dades bancàries d'una manera ràpida i intuïtiva, amb la màxima fluïdesa possible, des d'on i quan els vagi més bé fer-ho, cosa que ajuda a gestionar les seves vides financeres amb més eficàcia. "El que serà realment fascinant és veure cap a on evoluciona aquesta interacció en el futur, amb avenços com ara el servei d'atenció automatitzada", assenyala White. Un exemple d'aquesta evolució a què es refereix és el xatbot Mia, que Garanti té previst implantar d'aquí poc a Turquia. Mia permetrà que els clients mantinguin converses a temps real amb l'aplicació de la banca mòbil de Garanti, a través de la qual podran fer transaccions, obtenir informació i entendre més bé la seva situació financera.

Un dels objectius que BBVA es planteja de cara al futur és integrar la veu i el mòbil per facilitar que els clients utilitzin el mitjà que els resulti més còmode per operar amb l'entitat bancària. "Veient com milloren els nostres indicadors d'ús mes rere mes, és clar que aquestes opcions que oferim són valorades de manera especial pels nostres clients", apunta White. De fet, l'aplicació de BBVA ha sigut reconeguda fa poc per Forrester Research com la millor a escala mundial després d'analitzar 53 entitats de banca de països com els Estats Units, Alemanya, França, el Regne Unit i Austràlia.

stats